Senaste nytt

Trafikvarningstråden

erc

Medlem
Fick precis sms från United om att det planeras för strejk på BRU Bryssel. Tydligen en 24-timmarsstrejk med start måndag 20 december 05:00.

Har connection där på tisdag 21 december och behöver börja undersöka hur jag påverkas. Suck.
 

011430121

Medlem
SJ har personal brist, fick ett mail om att mitt tåg 423 från Stockholm till Göteborg kl 07,33 måndagen den 20 december är inställt och jag erbjöds av eller omboka, blev ombokning

Nu tror jag det inte beror på brist på personal, utan har man följt media har SJ bytt program för bemanning av personal och det har fallerat totalt med massor av inställda avgångar.

Notera att detta inslag från Sveriges Radio är från den 12 nov och problemet kvarstår.
SJ ställer in tåg i två veckor – krävs på förklaringar - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

SJ har en relativt ny VD Monica Lingegård och hon uttalade sig i veckan
SJ:s vd om tågkaoset: Med facit i hand – vi borde självklart tränat mer - P4 Stockholm | Sveriges Radio
 

Tomas E

Medlem
Fick precis sms från United om att det planeras för strejk på BRU Bryssel. Tydligen en 24-timmarsstrejk med start måndag 20 december 05:00.

Har connection där på tisdag 21 december och behöver börja undersöka hur jag påverkas. Suck.
Av den här artikeln att döma verkar det vara SN- snarare än BRU-personal som ska strejka, d.v.s. flygbolaget snarare än flygplatsen:
Brussels Airlines staff to go on strike on Monday - Aviation24.be
Men i Belgien vet man ju aldrig så noga, s.k. "sympatistrejker" förekommer.

Bedömningen igår från Brussels Airlines var att hälften av deras måndagsflyg, d.v.s. under strejkdagen, skulle ställas in:
Unions maintain Brussels Airlines strike despite management's formal notice of default: half of Monday's flights cancelled - Aviation24.be
 

hco

Medlem
TRD stängd pga hög vind. SK366 fick landa som sista flyg för tillfället enligt vår pilot (Skakigt! Flera fick använda air sick bag).

För stark vind för att kunna parkera trappan utanför planet. Efter en del väntande och ingen minskad vind parkeras två brandbilar för att blockera vinden och trappan körs fram. Tillåts ej gå korta biten till terminalen utan blev buss.

20220116_195541.jpg
 

Senator

Moderator
Vilken överraskning! Strejk i Frankrike Medveten om att RER B från CDG till Gare D’Nord skulle bli lite stökigt, men ovetande att flygledningen också strejkar.

Två av fyra landningsbanor ur spel på CDG. Just nu ca 50min försenad.
 
Toppen