Senaste nytt

Trafikstopp Arlanda Express

Agö, glöm inte att tipsa AB.

Rubrik: Utbrett KAOS på AEX.

Ett fullsatt AEX tåg mot Arlanda blev strömlöst och fullständigt kaos utbröt vid evakuering berättar ett vittne. Ett annat vittne beskriver mardrömslika scener när stegen skulle fällas ner mot spåret. Folk grät och fick panik.

Jag och en trevlig brittisk herre gick emot instruktionerna att stanna och tog en taxi! Framme nu. Annars hade man väl stått kvar på perrongen nu!

Taxin visade sig vara beställd av Arlanda Express och förbetald. Tur i oturen. Bra bemötande av SK på flygplatsen också.

Tog flygbussen från Centralen till Arlanda. Kostar 99 kronor och tog ca 45 minuter. Snart blir det mitt standardsätt att ta mig sträckan. Har råkat ut för tre eller fyra totalstopp och en kraftig försening på Arlanda Express det sista halvåret.

Tydligen varit ett stort strömavbrott, hela Stockholms spårtrafik lamslagen. Är också på väg till Arlanda och även Flygbussarna går oregelbundet som en följd.

Tog flygbussen från Centralen till Arlanda. Kostar 99 kronor och tog ca 45 minuter. Snart blir det mitt standardsätt att ta mig sträckan. Har råkat ut för tre eller fyra totalstopp och en kraftig försening på Arlanda Express det sista halvåret.

Jag brukar ta Swebus. Kostar lika som flygbussarna, men tar 35 min istället. Wifi har de också, men det kanske flygbussarna också har.

Agö, glöm inte att tipsa AB.

Rubrik: Utbrett KAOS på AEX.

Ett fullsatt AEX tåg mot Arlanda blev strömlöst och fullständigt kaos utbröt vid evakuering berättar ett vittne. Ett annat vittne beskriver mardrömslika scener när stegen skulle fällas ner mot spåret. Folk grät och fick panik.

Med följande läsarbilder (får man 5 000 pix för det kanske?) ;)

November 2012 035.jpg

November 2012 036.jpg

Man kan inte klaga på den oerhört hjälpsamma tågpersonalen (tågföraren ses hjälpa passagerarna på bilderna). Bra gjort Arlanda Express!

Toppen