Senaste nytt

Tråd för diskussion om USA immigration

Så har det då blivit dags att åka till Los Angeles med familjen i följe. Någon som vet hur läget i immigration brukar se ut runt SAS ankomsttid på en söndag? Jag har inte lyckats hitta om det är några uppenbart "jobbiga" flighter som kommer i samma veva.
För efterföljande; det var tomt i fållorna när vi SAS-resenärer kom fram, de som hade barn med sig fick dessutom en egen liten kö. Nu är det ju förvisso ingen garanti för att det är lika varje gång men från gate till ankomsthall tog det cirka 30 minuter för 2 vuxna och 2 barn. Det brukar jag vara nöjd med även när jag bara har mig själv att hålla reda på...

Boston i går var lite segare än jag har upplevd tidigare. Tog oss nog upp mot 25min igår som är långsamt för Boston på kvällstid

Max 10 minuter nyss på SFO.
Underlättar när man är bland de första av en A380, minimalt med frågor från immigration och endast handbaggage.
Satt i taxin runt 20 minuter efter vi kom till gate.

Precis vaknat på tok för tidigt i Arlington med familjen. Landade på Dulles igår med SAS plan lite före 16:00. Efter spansk tjurrusning på de mobila loungerna till ankomsthallen började köandet till Immigration. Fru och son hade resan till ära nya pass så det blev manuell kö. Fållorna var helt fyllda och varje varv tog mellan 12-15 minuter så total kötid till immigration blev 2 timmar. Sen gick det smidigt till transfern till hyrbilarna.

Skummat igenom tidigare inlägg om IAD men är detta verkligen normal kötid? Nästan alla bås var öppna mot slutet när vi närmade oss och hastigheten i vändningarna i fållorna var konstant så tror det var samma oflyt hela tiden.

Stor eloge till kidzen i fållorna (mina och andras) men detta var den längsta väntan jag varit med om in i USA vid manuell hantering. Första och sista gången in via IAD när man reser med någon på ny ESTA eller nytt pass. Har aldrig behövt vänta mer än en timma tidigare vid manuell hantering, men det kanske bara har varit flax?

Kan vara som i mitt fall häromdagen på SFO, andra försenade flyg som landar samtidigt. Räcker med ett flyg a 300-400 passagerare för att ställa till det....

Toppen