Senaste nytt

Tokyo med 45 timmar First och 13 timmar First Class Terminal

Lufthansa First Class Terminal
Internet och/eller BC strular lite nu på kvällen så det blir FCT i detta inlägget. Själva flighten kommer separat.

Vaknade runt halv sju och gick till gymet som för övrigt är delat mellan Hilton och Garden Inn

IMG_0856.JPG

På väg till gymet

IMG_0873.JPG

Trevligt gym med många maskiner och vikter

IMG_0874.JPG

Nästan 8 km. Bra med lite förbränning innan dagens intag börjar.

Checkade ut och påbörjade den 5 minuter långa vandringen till "den grå byggnaden"

IMG_0876.JPG

Trevligt bemötande som vanligt. På mindre än 2 minuter satt jag i en fåtölj med boardingkortet

IMG_0881.JPG

Efter löpningen var jag lite hungrig så jag började med frukost. Lite skinka förstås :)

IMG_0895.JPG

IMG_0878.JPG

Jobbade en timme. Sedan dags för Champagneprovning.

IMG_0879.jpg

Tre vita och en rose. Är ingen fan av rose så det blev test av tre vita.

IMG_0885.JPG

Trevliga alla tre men Bollinger blev lite förvånande favoriten när jag testade dem "side by side".

IMG_0882.JPG

Välfylld bar - ingen risk att man törstar här :)

IMG_0886.JPG

Fortfarande lite tidigt på dagen men man kanske skulle......

IMG_0887.JPG

Ja, varför inte. Det är ju bara söndag en gång i veckan :)

IMG_0888.JPG

Zacapa rom är en av mina favoriter.

IMG_0890.JPG

En timme innan avgång - bokat bad med den obligatoriska ankan

IMG_0897.JPG

Porsche Cayenne till planet. Ensam i bilen :)

IMG_0902.JPG

Tack för att ni följt med så långt. Ska försöka lägga upp nästa etapp som handlar om flighten så snart jag kan.

Nästa etapp
LH418 FRA-IAD

Last edited:
LH418 Frankfurt - Washington Dulles

Var som sagt ensam i Porschen ut till planet. När vi kom fram var det lång kö i gången ut till planet men chauffören navigerade vänligt men bestämt fram mig till flygplansdörren.

I kabinen satt redan sex passagerare; vi blev i allt sju stycken mig inkluderad.

Jag hade valt 3A som jag tycker är en bra plats på 747-8 när man åker själv. Stolen är lite bakom de två mittenstolarna så jag upplever att man är mer privat på rad 3.

IMG_0903.JPG

Plats 3A

IMG_0908.JPG

Kabinen

Sedan blev det obligatorisk Champagne och macadamianötter. Dagens Champagne var en Henriot 1998 Cuvée des Enchanteleurs. Ett mycket trevligt vin som jag tror ligger på 1200-1300 kr om man köper det ute.

IMG_0905.JPG

IMG_0918.JPG

Utdelning av pyjamas och neccesär (Rimowa)

IMG_0910.JPG

IMG_0911.JPG

Insåg att jag inte åt så mycket i loungen så jag var ganska hungrig. Så när flygvärdinnan strax efter takeoff frågade om när jag ville äta så bad jag henne sätta upp bordet direkt.

IMG_0926.JPG

Först den obligatoriska caviarserveringen.

IMG_0928.JPG

Trevlig räksallad i mitten. De två tallrikarna på var sin ytterkant föll mig inte helt i smaken så det smakade jag bara lite på. Personligen tycker jag att förrätterna hos Lufthansa inte håller samma nivå som caviaren och huvudrätterna.

IMG_0938.JPG

Till huvudrätt valde jag entrecote med grillad paprika och polenta. En mycket bra rätt, köttet var dessutom perfekt stekt för min smak (medium); något som är svårt för många bolag.

Efter entrecoten tog jag en apfelstrudel till dessert men glömde tyvärr knäppa bild på den :)

Efter middagen kollade jag en film och när den var slut hade det gått ca 4 timmar av flighten. Dags att vila lite.

IMG_0940.JPG

Sov några timmar och vaknade med två timmar kvar till landning.

Tog en kaffe och glass med bär.

IMG_0947.JPG

Inflygning till Dulles

IMG_0954.JPG

Direkt efter landning stod en Lufthansamedarbetare och väntade på oss sju i förstaklass samt en HON. Alla åtta fick åka minibuss direkt till immigration och blev eskorterade främst i kön till APC-automaterna.

Tog en del kort på detta men var lite oförsiktig och en US CBP officer såg mig och tvingade mig radera bilderna :)

Den här missade jag dock att radera. Ingången till immigration från vår minibusstur.

IMG_0956.JPG

Allt gick extremt smidigt och 20 minuter efter touchdown stog jag ute och väntade på hotellbussen.

Sammanfattningsvis var det en väldigt bra flight. Vi var som sagt sju personer i förstaklass och med tre flygvärdinnor flöt servicen på perfekt. Precis lagom mycket attention.

Nu har jag kommit en bit men mycket återstår. Kul att ni hängt med så här långt.

Bild.png

Nästa etapp

Hilton Dulles Airport

Last edited:
Spännande, det var exakt samma maträtter dom hade i torsdags kväll utifrån München på LH520 till Mexico City. Köttet var katastrof tyckte jag, väldigt tunt och helt oätligt då det knappt gick att tugga det.

Dock var champagnen verkligen något extra. Flyg hem idag från Mexico så skall sitta och njuta av den i 11,5 timme!

Hilton Dulles Airport
Hilton ligger ca 5 min med courtesy bus från flygplatsen. Vid incheckning blev jag uppgraderad till en juniorsvit - trevligt!

Själva hotellet är, som många flygplatshotell, lite slitet och i behov av renovering men för en natt fungerar det.

Något som jag dock störde mig rejält på var deras Internet. Inte hastigheten som sådan (jag fick 3-4 Mbit/s när jag testade) men förbindelsen var väldigt ostabil. Inte OK!

Ringde till supporten men de lyckades inte åtgärda problemet.

IMG_0960.JPG

Min juniorsvit

IMG_0961.JPG

Stor TV

IMG_0962.JPG

Hörna med fåtölj och kaffebord

IMG_0964.JPG

Soffa

IMG_0965.JPG

Sängen

IMG_0966.JPG

Badrummet

Loungen serverade fortfarande lite snacks och dricka så jag styrde stegen dit.

Man serverade lite ost, soppa och revbensspjäll. Testa lite revben.

IMG_0969.JPG

IMG_0970.JPG

Surnade till lite då de ville ha betalt för dricka dock. Blev ändå en Samuel Adams till slut.

IMG_0971.JPG

IMG_0972.JPG

Kände mig lite seg efter flygningen så det blev en tidig kväll.

IMG_0974.JPG

Nästa etapp

ANA First Class NH1 Washington-Tokyo

Attachments

• IMG_0963.JPG
    IMG_0963.JPG
    109,7 KB · Visningar: 438
Toppen