LH418 Frankfurt - Washington Dulles
Var som sagt ensam i Porschen ut till planet. När vi kom fram var det lång kö i gången ut till planet men chauffören navigerade vänligt men bestämt fram mig till flygplansdörren.
I kabinen satt redan sex passagerare; vi blev i allt sju stycken mig inkluderad.
Jag hade valt 3A som jag tycker är en bra plats på 747-8 när man åker själv. Stolen är lite bakom de två mittenstolarna så jag upplever att man är mer privat på rad 3.
Plats 3A
Kabinen
Sedan blev det obligatorisk Champagne och macadamianötter. Dagens Champagne var en Henriot 1998 Cuvée des Enchanteleurs. Ett mycket trevligt vin som jag tror ligger på 1200-1300 kr om man köper det ute.
Utdelning av pyjamas och neccesär (Rimowa)
Insåg att jag inte åt så mycket i loungen så jag var ganska hungrig. Så när flygvärdinnan strax efter takeoff frågade om när jag ville äta så bad jag henne sätta upp bordet direkt.
Först den obligatoriska caviarserveringen.
Trevlig räksallad i mitten. De två tallrikarna på var sin ytterkant föll mig inte helt i smaken så det smakade jag bara lite på. Personligen tycker jag att förrätterna hos Lufthansa inte håller samma nivå som caviaren och huvudrätterna.
Till huvudrätt valde jag entrecote med grillad paprika och polenta. En mycket bra rätt, köttet var dessutom perfekt stekt för min smak (medium); något som är svårt för många bolag.
Efter entrecoten tog jag en apfelstrudel till dessert men glömde tyvärr knäppa bild på den
Efter middagen kollade jag en film och när den var slut hade det gått ca 4 timmar av flighten. Dags att vila lite.
Sov några timmar och vaknade med två timmar kvar till landning.
Tog en kaffe och glass med bär.
Inflygning till Dulles
Direkt efter landning stod en Lufthansamedarbetare och väntade på oss sju i förstaklass samt en HON. Alla åtta fick åka minibuss direkt till immigration och blev eskorterade främst i kön till APC-automaterna.
Tog en del kort på detta men var lite oförsiktig och en US CBP officer såg mig och tvingade mig radera bilderna
Den här missade jag dock att radera. Ingången till immigration från vår minibusstur.
Allt gick extremt smidigt och 20 minuter efter touchdown stog jag ute och väntade på hotellbussen.
Sammanfattningsvis var det en väldigt bra flight. Vi var som sagt sju personer i förstaklass och med tre flygvärdinnor flöt servicen på perfekt. Precis lagom mycket attention.
Nu har jag kommit en bit men mycket återstår. Kul att ni hängt med så här långt.
Nästa etapp
Hilton Dulles Airport