Senaste nytt

Tokyo – återbesök med klämtåg och robotben.

Resenären

Medlem
image.jpeg
är det verkligen körsbärsträd
Jag är inte, heller, en expert, men en bekant skickade följande bild på vad som skall vara plommonträd i blom.
Det jag har gjort är tittat på YouTube, det finns massor med bidrag, ofta bara en dag gammal och där visas blommningen från flera olika orter. Då kan man som lekman få en uppfattning om var/när körsbären blommar.
Denna bild är från 28/2 vid Fuji.
 

Dr. Miles

Expert
Yes, jag vet, men är det verkligen körsbärsträd? Jag fick förklarat att för ett otränat öga är det ibland svårt att se skillnad.

@Dr. Miles kan du bringa klarhet i detta?
河津桜 (Kawazusakura) blommar redan i februari. Jag skrev om detta i en annan tråd.
Japan - körsbärsblomning, cherry blossom | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Enligt den här webbsidan, finns det en plats närheten av Tokyo Skytree där Kawazusakura blommar.
東武橋からの東京スカイツリー×河津桜 | Yakei Memory 夜景フォトギャラリーサイト
 

Börnen

Medlem
河津桜 (Kawazusakura) blommar redan i februari. Jag skrev om detta i en annan tråd.
Japan - körsbärsblomning, cherry blossom | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Enligt den här webbsidan, finns det en plats närheten av Tokyo Skytree där Kawazusakura blommar.
東武橋からの東京スカイツリー×河津桜 | Yakei Memory 夜景フォトギャラリーサイト

Tack! Den där länken har bilder från exakt det stället vi var och fotograferade på
 
Toppen