Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

En datapunkt till: min dos 2, tagen 23 juni hos Werlabs (Kistamässan i Stockholm), finns inte registrerad, dock dos 1 från 15 maj. 7 dagar efter 23 juni inträffade igår.

En datapunkt till: min dos 2, tagen 23 juni hos Werlabs (Kistamässan i Stockholm), finns inte registrerad, dock dos 1 från 15 maj. 7 dagar efter 23 juni inträffade igår.

Intressant!

Jag tog dos #2 22 Juni på kistamässan. Det syns inte.

En BC-vän tog dos #2 23 Juni på kistamässan. Hans andra dos finns i covidbeviset...

Jag har inte ens fått spruta 1, men undrar ändå: behöver man ens Kivra för att få sitt vaccinationsintyg? För resor, räcker det inte med den pdf som utfärdas på sidan som man sparar ner?

Jag har inte ens fått spruta 1, men undrar ändå: behöver man ens Kivra för att få sitt vaccinationsintyg? För resor, räcker det inte med den pdf som utfärdas på sidan som man sparar ner?
Man får en pdf man kan ladda ner, så kivra är inte nödvändigt. Ska räcka att visa upp i telefonen men är nog bäst att skriva ut ett exempelar.

Och pratade med min vaccinatör. Det är i vart fall kaos i hela Stockholm. Vårdcentralerna är nedringda av undrade patienter. Märkligt att ingen officiell info ges om problemet från e-myndigheten.

Hallå där! Covidbeviset tar data från Nationella vaccinationsregistret (NVR). Svevac är ett annat system.
I de regioner som inte utför allt i egen regi handlar det nog ofta om utförarens system -> regionens journalsystem -> NVR, så man kanske inte når någon framgång genom att börja prata om system som inte används där man bor eller av den som stuckit en i armen. ;)

Så är det med all säkerthet, min poäng var mest att det ger nada att ringa till E‑hälsomyndigheten för att påtala att ens andra dos inte syns.

Toppen