Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Sebbeh

Medlem
Tack för bra synpunkter. Vi har tittat på Tesla model 3 LR. Men priset höjdes med 50000kr i veckan så den går inte räkna hem längre.
Valet av tesla var mest på grund av laddnätverk uppe i norr (kiruna) dit vi tar oss en gång per år.
När jag provkörde teslan så var den absolut bra men det var inte som att köra bmw eller en bra volvo.
Funderar lite på att ta standard modellen av tesla eller åka ut i provköra mera elbilar. Polestar är fin men osäker på räckvidden..
 

Mikeswede

Medlem
Hej, någon som har erfarenhet/synounkter på Volvo X 40 recharge ? Kör X40 diesel idag och är sjukt nöjd. Dock dags för byte inom 1 år och då blir ju elbil onekligen intressant.
 

TP12

Medlem
Hej, någon som har erfarenhet/synounkter på Volvo X 40 recharge ? Kör X40 diesel idag och är sjukt nöjd. Dock dags för byte inom 1 år och då blir ju elbil onekligen intressant.

Är i grund och botten samma bil som Polestar 2. Kkan tycka att den är lite dyr - dock förmånligt privatleasingerbjudande nu (från 3995 /mån - 36 mån)
 

Brandten

Medlem
Testat
ID3 (för liten)
ID4 (helt ok men inte så snygg)
GTX (går bra men inte så snygg)
Polestar (går som fan men trång)
I3 (rolig i stan, that's it)
I4 (lånebil på jobbet en dag, folk var sådär imponerade speciellt komfort)
Enyaq (stor, bra utrustning, öppningsbart panorama, snygg, dragkrok, större och snyggare "instrument kluster", bra räckvidd och dessutom med 4wd)

 
Last edited:

Valley

Medlem
Hade äntligen kommit fram till att en sålängebil när i3 lämnas sista maj, skulle bli en Countryman eller 330e.
Då fick man plötsligt ett problem. Fick chansen som först i kön till en "jag har ångrat mig" i4, som jag kan ta till 1 juni.
Givetvis måste man bestämma sig innan helgen def. senast tisdag. Annars går frågan till näste man eller så åker den till någon annan handlare.

Är det inte det ena är det, det andra.
 

JacobGBG

Medlem
Hade äntligen kommit fram till att en sålängebil när i3 lämnas sista maj, skulle bli en Countryman eller 330e.
Då fick man plötsligt ett problem. Fick chansen som först i kön till en "jag har ångrat mig" i4, som jag kan ta till 1 juni.

Vad hamnar avgiften på en sån numera?

Jag hade tanken på att byta ena bilen till årsskiftet vilket betyder att man måste börja bestämma sig och beställa NU. :confused:
 
Toppen