Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Slagvolym o burkar är väl oväsentligt, Det är väl motorns karaktär som gäller. Har du provkört en?
Håller med. Det enda som blir konstigt är att man "måste" använda de väletablerade produktnamnen T6 o T8 på fyrcylindriga motorer.

Annars är jag positiv till mindre, bränslesnåla, motorer. Numer kan man ju klämma ut rejält med hästkrafter uran att motorerna skär ihop efter 5.000 mil.

Vissa märken har gått ännu längre o Ford plockar ut 140hk ur en motor med under 1l i volym.

Men det är klart att det finns en charm i att höra det bubblande ljudet av en amerikansk V8 på 7L, men de alternativen finns ju ännu. Tror att få väljer mellan en Volvo XC90 o en Dodge Charger..:)

Gillar XC90 men är det bara jag som är gammaldags och fånig ? Borde inte en sådan stor skapelse ! Ha något större en 2 liters slagvolym ? Och fler än 4 burkar ?

Vad jag förstår så är deras värsta modell hybridversionen med 4:a plus elmotor.
Men inte ens en 8:a kan få mig att ha den som ett alternativ.

Jag är rätt Volvo skadad. Men när någon klarar att matcha Volvo on call appen och säkerhetssystemen så är jag öppen för byte, tills dess är jag Volvo trogen. Körde en X3 förra veckan som hyrbil och skulle inte byta mot min XC60.

Vad är speciellt med Volvo On Call ?
Och jag säger tvärtom. Inte en chans på jorden att jag vill köra XC 60 istället för min X3. Förutom att XC 60 är dyrare att köra runt i så saknar den en hel del nyttiga tillbehör.

Vad är speciellt med Volvo On Call ?
Och jag säger tvärtom. Inte en chans på jorden att jag vill köra XC 60 istället för min X3. Förutom att XC 60 är dyrare att köra runt i så saknar den en hel del nyttiga tillbehör.

Starta dieselvärmaren på distans, all info om bilen och säkerhetstänket. Jag kanske har missat något med andra bilars appar. För mig kändes X3:an bara ologisk körmiljö och jag saknade enkelheten som Volvo lyckats med. Vad saknar du i Volvo förutom den höga förbrukningen som för mig ligger på 0,72 med D4 AWD.

Starta dieselvärmaren på distans, all info om bilen och säkerhetstänket. Jag kanske har missat något med andra bilars appar. För mig kändes X3:an bara ologisk körmiljö och jag saknade enkelheten som Volvo lyckats med. Vad saknar du i Volvo förutom den höga förbrukningen som för mig ligger på 0,72 med D4 AWD.

Allt det finns i bmw, i appen. Volvo är nog inte mycket säkare än en bmw eller audi, även om det har lyckats i reklamen att trumma in säkerhet.

Men en BMW kör man, en volvo åker man i.
Sorry jag är lite färgard, blå och vit, när det kommer till bilar:p

Intressant, jag trodde i min lilla Volvo värld att det bara är Volvo som har en bra app. Då passar Volvo mig som bara vill ha enkelhet och åka bil. X3 kändes som ett ologiskt rymdskepp jämfört med Volvo. Men det är kanske det man uppskattar när man vänjer sig.

Det där kan du få i vilken bil som helst, så det är absolut inget unikt för Volvo. DEFA har massor med prylar för att fixa sådant.

Personligen anser jag att Volvo är bland de sämsta bilarna man kan hitta. Möjligen med undantag för franska dito. Man sitter dåligt och körkänslan är obefintlig.

Orka mecka med DEFA på tjänstebil, det räknar jag inte. Sitter dåligt i Volvo, jag satt som på en hård parkbänk i X3 och andra Tyskar jag provat. Tycker jag sitter riktigt bra i R Design sätena. Enda bil jag suttit bättre i är SAAB.

Personligen anser jag att Volvo är bland de sämsta bilarna man kan hitta. Möjligen med undantag för franska dito. Man sitter dåligt och körkänslan är obefintlig.

Visst är känslan i en stol något personligt, men helt fel ute kan Volvo inte vara då man får pris för bästa stolar ganska ofta. Själv sitter jag mycket bättre i en Volvo än i vilken annan tysk bil som helst. Har dock inte hunnit att känna efter i nya 90-serien än men jag har svårt att tänka mig att Volvo skulle ta ett kliv tillbaka.

Toppen