Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Valley

Medlem
Har två vänner som sist de bytte åkte från Karlstad till Uppsala och bytte där (kundorder). I ena fallet blev det 10 papp + vinterhjul och i det andra en 30' lägre.
En kollega handlade i Linköping istället för i Stockholm till 20.000 bättre pris (lagerbil).

Ganska bra timpeng för en dags extra jobb.
 
Tumregeln är att det alltid brukar gå att få ca 10% på en ny bil. Nu kör Beamer en hel del kampanjer, men jag tror inte jag sett en 420 GC med bland erbjudandena.
Börja du med att få fram ett pris på bilen utan diskussion om inbyten eller liknande. Vill man kan man därefter skicka samma spec till en massa andra handlare och se vad dessa erbjuder. Har man tur är det någon som på grund av vissa orsaker bara måste få sälja en bil till.
Sedan är det bara att köra igång med förhandlingen. Om du har en fräsch (mer lättsåld) bil du vill byta in kan du få några procent ytterligare.
Står man ut med eftermonterad utrustning är även det lättare att få med sig på köpet eller till bra pris.
Vinterhjul är definitivt något att satsa på. Speciellt nu med de idiotiskt införda kraven på däcktrycksmätning.

Kan också vara värt lite att göra dealen med försäljningschefen om han också säljer bilar.
Inte för att vara den men det heter bimmer :)
 

Rebel

Medlem
Beror detta på att 4-Serien är en relativt ny modell, medan 5-Serien är på utgång?

4an är ganska gammal med men nya 5an står ju runt hörnet.

Annars är väl årets bästa köp de sista 5-Seriebilarna som tjänstebil. Rabatterade med 20% - 25%
Det är väl fan att man är så korkad att man trots det tänker vänta ut nya modellen. Förvisso kommer mycket godis från 7-serien åka in, men ändå.
Nog skulle man stå ut i några år i gamla modellens 530d ...........

Det är ju bara att slå till på en 7a då, med eller utan diesel;)
och jobbar hårt på att betala den :D
 

Jakob K

Medlem
Någon som har erfarenhet utav den "nya" Passat Sportcombi GT R line 2.0TDI 4-Motion DSG 190hk?







Hej.

Vi har en 240 GTS i firman sedan 3 månader. Den har under 1000 mil och har redan hunnit få driftstopp med "alla lampor blinkandes" på instrumenten 2 ggr.

Igår började den spotta diesel ur tanklocket under färd. Verkar vara nån luftning som är kass.

Men när den går är den snabb och komfortabel och ett bra val för 400k med alla paket.

Mvh Jakob
 
Annars är väl årets bästa köp de sista 5-Seriebilarna som tjänstebil. Rabatterade med 20% - 25%
Det är väl fan att man är så korkad att man trots det tänker vänta ut nya modellen. Förvisso kommer mycket godis från 7-serien åka in, men ändå.
Nog skulle man stå ut i några år i gamla modellens 530d ...........

Bästa tjänstebilen jag haft och jsg skulle gärna byta tillbaka från min nuvarande Passat :)
 
Toppen