Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Tar du dig förbi Borås och ACE Competition så kan du skaffa dig en chiptrimning som ger den motorn ett rejält lyft. Den finns ju i 245 hästars version original.
Mycket bra bil och rolig trots diesel. Du kommer nog att bli nöjd.

Det finns säkert jättemycket att hämta med tanke på att det här är en nertrimmad version från första början, men jag kan inte säga att jag är särskilt sugen på att trimma en splitterny leasingbil för över halvmiljonen och slänga ut garantin genom fönstret. Det blir ett rejält nerköp i prestanda men jag tycker den pinnar på rätt bra med plattan i mattan ändå. Framförallt är vardagskörbarheten faktiskt högre än med min bensinsexa (som saknar lite flås direkt efter växlingar - lådan vill ju växla väldigt tidigt när man kör lugnt). Men jag vill komma ner en bit i kostnader också, så att köra lugnt och hålla nere bränsleräkningen står för en gångs skull på min priolista!

Det finns säkert jättemycket att hämta med tanke på att det här är en nertrimmad version från första början, men jag kan inte säga att jag är särskilt sugen på att trimma en splitterny leasingbil för över halvmiljonen och slänga ut garantin genom fönstret.
HeHe Kolla gärna upp detta med garantin för den ändras inte vad jag känner till.

Det finns säkert jättemycket att hämta med tanke på att det här är en nertrimmad version från första början, men jag kan inte säga att jag är särskilt sugen på att trimma en splitterny leasingbil för över halvmiljonen och slänga ut garantin genom fönstret. Det blir ett rejält nerköp i prestanda men jag tycker den pinnar på rätt bra med plattan i mattan ändå. Framförallt är vardagskörbarheten faktiskt högre än med min bensinsexa (som saknar lite flås direkt efter växlingar - lådan vill ju växla väldigt tidigt när man kör lugnt). Men jag vill komma ner en bit i kostnader också, så att köra lugnt och hålla nere bränsleräkningen står för en gångs skull på min priolista!

så länge tuning firman är verifierad av Audi Performance så gäller garantin fullt ut som vanligt.

Och mjukvaru triminingen gör oftast att din bränsle ekonomi blir bättre ( såvida du inte är född med konstant bly fot som en annan )

sådär sent inkommet så beställde jag en ny MB E-klass kombi idag..Lev i juli med MB´s nya facelift..ska bli kul..

Schysst! Den blev riktigt snygg efter faceliften. E-klass är läcker i största allmänhet. Men jag känner mig lite för ung för att köra Mercedes ändå ;) Vad blev det för motor och spec?

Jag fick beställt min bil idag i alla fall!

Kan rapportera tillbaks här efter vår intensiva diskussion om min nästa bil att det inte blev någon av de vi pratat om. Jag ska iväg till en handlare imorgon och förhoppningsvis skriva kontrakt på en Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic (204-hästarsvarianten). Prisvärdet på den mot en BMW var lite bättre med det erbjudande Audi kör just nu (Sports Edition Business). Får in litegranna lullull i specen också (som parkeringsvärmare, helläder, keyless och elbaklucka - oumbärliga tillval för barnfamiljer). A6:an gav faktiskt ett otroligt gediget intryck rakt igenom. Motorn var inte så civiliserad som jag hade hoppats för en V6:a utan lite högljudd och knattrig, men det är också enda anmärkningen. Komfort, väghållning, förarmiljö och interiör är verkligen absolut toppklass. Jag tror faktiskt 5-serien får se sig slagen.

Min nuvarande Passat har för övrigt sjunkit i värde med ca 12 000 kr / månad om man ser till bruttopriset (9500 kr / månad sett till mitt nettopris). Ouch.

Men du får inga mugghållare som går att använda

Mugghållare (2 till antalet) skall vara placerade så att man lätt och ledigt, medans armbågen vilar mot armstödet, bara har att vinkla ner underarmen från ratten direkt till muggen. En rörelse som skall kunna utföras i totalt kolmörker :)

Audi's idé är - om man inte gjort om något nu - att man skall vrida armen ur led för att hämta upp sin mugg. Och det gick enbart att ha en mugg i hållaren.
Men på det sista får du rätta mig. Var 8 mån sedan jag provade en A6

Mugghållare (2 till antalet) skall vara placerade så att man lätt och ledigt, medans armbågen vilar mot armstödet, bara har att vinkla ner underarmen från ratten direkt till muggen. En rörelse som skall kunna utföras i totalt kolmörker :)

Audi's idé är - om man inte gjort om något nu - att man skall vrida armen ur led för att hämta upp sin mugg. Och det gick enbart att ha en mugg i hållaren.
Men på det sista får du rätta mig. Var 8 mån sedan jag provade en A6

Du ställer nog högre krav på dina mugghållare än vad jag gör ;) Men jag ska försöka tänka på det här sen och se om även jag stör mig på detta. Men den har mugghållare för två muggar, det vet jag.

Toppen