Senaste nytt

Tjänstebilstråden

@bhen Hur fungerar detta för med företag i Sverige? Kan du förklara lite mer om hur du gick tillväga?
Du är mer än välkommen att ta det över dm om du vill det.

Tack på förhand?
Mvh
Anden007

Alla elbilar säljs utan moms i Norge, även till privatpersoner.

I Sverige har vi ett lågt förmånsvärde och 60.000 i bonus efter sex månader istället.

Någon som tittat lite mer på Polestar 2? Närmsta konkurrenten är väl Tesla 3 och då känns Polestar rent kvalitetsmässigt som ett bättre alternativ.

AutoPlan administrerar vår fordonspark så får kolla med dem om hur de löser själva förvärvsprocessen.

Någon som tittat lite mer på Polestar 2? Närmsta konkurrenten är väl Tesla 3 och då känns Polestar rent kvalitetsmässigt som ett bättre alternativ.

AutoPlan administrerar vår fordonspark så får kolla med dem om hur de löser själva förvärvsprocessen.

Jag var och kikade på den på elbilsmässan i Göteborg. Tesla M3 känns som en leksaksbil i jämförelse...

Jag var och kikade på den på elbilsmässan i Göteborg. Tesla M3 känns som en leksaksbil i jämförelse...

Har hört samma (från en som äger en Tesla). Skulle behöva den till halvårsskiftet 2020 - enligt hemsidan börjar leveranserna i maj, frågan är var man hamnar i kön om man beställer nu.

Har inte haft några som helst problem med min Model 3 sen jag fick den för ett halvår sedan. Tvärtom, bilen har däremot blivit bättre.

Skulle tro att realistisk leveranstid på Polestar 2 är minst ett år om man beställer nu.

Efter väldigt långa överväganden lade jag idag in en beställning på en Audi A6 Sedan 45 TFSI Quattro. Finns det någon här som har valt fabriksleverans?
Svarar mig själv efter att ha pratat med säljaren. Fabriksleverans i Neckarsulm kostar bara SEK4200 vilket sannerligen lockar. Närmaste tillgängliga flygplats verkar vara Stuttgart. Blir en intressant nybilsleverans!

Toppen