Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Inte enligt vårt leasingbolag. Har jämfört E-klass, 5-serien, A6 samt V90. Enligt deras beräkningar förväntas V90 ha lägst värdeminskning, faktiskt ganska stor skillnad jämfört med E-klass som är tvåa på listan. Högst värdeminskning beräknas 5-serien ha i nuläget, men det ändrar sig säkert när nya modellen är ute.

Vad anser de att en S90/V90 skulle ha för restvärde ? Sedan är det totalkostnaden som är intressant. Hur såg siffrorna ut då.
Senaste exemplet jag fick mig till livs handlade om att Volvon förbrukade bränsle för nästan 25.000 mera per år (7 000 mil/år) än E-Klassen. Då var likvärdigt utrustad Volvo dessutom dyrare. Vilket även stämmer ganska bra med det jag själv kom fram till när jag jämfört kostnaderna för den Volvo jag än gång hade med mina BMW.
Till det kunde jag också lägga en 10.000 - 12.000 lägre servicekostnader för BMW.

Det som blir intressant att se vad gäller Volvon (och även med nya 5-Serien) det är om Volvon lyckas få ordning på sina felaktigheter och om BMW slipper barnsjukdomar. Lär i stor grad påverka prisutvecklingen.

Vad anser de att en S90/V90 skulle ha för restvärde ? Sedan är det totalkostnaden som är intressant. Hur såg siffrorna ut då.
Senaste exemplet jag fick mig till livs handlade om att Volvon förbrukade bränsle för nästan 25.000 mera per år (7 000 mil/år) än E-Klassen. Då var likvärdigt utrustad Volvo dessutom dyrare. Vilket även stämmer ganska bra med det jag själv kom fram till när jag jämfört kostnaderna för den Volvo jag än gång hade med mina BMW.
Till det kunde jag också lägga en 10.000 - 12.000 lägre servicekostnader för BMW.

Det som blir intressant att se vad gäller Volvon (och även med nya 5-Serien) det är om Volvon lyckas få ordning på sina felaktigheter och om BMW slipper barnsjukdomar. Lär i stor grad påverka prisutvecklingen.

Jämför framförallt med E-klass eftersom det är den om är intressant. Något mer utrustning på Volvon för samma pengar. Bränsleförbrukning ungefär samma, övriga kostnader ungefär samma.
Har räknat på 7500 mil på 3 år, eftersom jag kommer köra lite mindre framöver.
Beräknat restvärde;
Volvo: 54%
Mb: 46%

Volvon blir betydligt billigare, ändå funderar jag lite på att prova MB. Vi får se hur det känns efter ytterligare provkörningar.

Jämför framförallt med E-klass eftersom det är den om är intressant. Något mer utrustning på Volvon för samma pengar. Bränsleförbrukning ungefär samma, övriga kostnader ungefär samma.
Har räknat på 7500 mil på 3 år, eftersom jag kommer köra lite mindre framöver.
Beräknat restvärde;
Volvo: 54%
Mb: 46%

Volvon blir betydligt billigare, ändå funderar jag lite på att prova MB. Vi får se hur det känns efter ytterligare provkörningar.

Gå du för E-Klass alla dagar i veckan.
Förbrukningen är dessvärre ingenting du behöver bry dig om, om du inte har tillgång till verkliga siffror. Tyskar & Japaner har i alla tider spöat skiten ur Volvo när det gäller verklig örbrukning.
Tror du blir väldigt överraskad efter 3 år när du summerar totalkostnaden. Är personligen övertygad om att E-Klass vinner matchen.
Vet inte om du tagit dig igenom Automotorsport och Teknikens Världs tester. Om inte tycker jag du skall göra det.

Vilka felaktigheter ska Volvo få ordning på?

Även solen har fläckar. Händer alla biltillverkare ibland. Det är väl som vanligt att man ska undvika första årsmodellen. Felen killen i annonsen sett verkar inte vara det som den normala tjänstebilsföraren ser när han kör ut bilen nytvättad ur biltvätten.

Även solen har fläckar. Händer alla biltillverkare ibland. Det är väl som vanligt att man ska undvika första årsmodellen. Felen killen i annonsen sett verkar inte vara det som den normala tjänstebilsföraren ser när han kör ut bilen nytvättad ur biltvätten.

Väl det som var oroande att så många har likadana fel.
Gillar skarpt deras dragkroklösning

För mig som endast väljer fast drag så känner jag inte till detta. Berätta.

Fabriksmonterade draget passar ofta inte med kofångaren.
Då sågar man bara upp kofångaren för hand. Jättepremium :D
Får väl ge den som kom på den brillianta lösningen en eloge för att i alla fall lösa ett problem.

Finns bilder på det hos några av motortidningarna.
Även om jag köpt en Dacia accepterar jag inte detta.

Fabriksmonterade draget passar ofta inte med kofångaren.
Då sågar man bara upp kofångaren för hand. Jättepremium :D
Får väl ge den som kom på den brillianta lösningen en eloge för att i alla fall lösa ett problem.

Finns bilder på det hos några av motortidningarna.
Även om jag köpt en Dacia accepterar jag inte detta.

Det är nog inte många som funderar på detta på en tjänstebil som man har i 2-3år. Jag har aldrig tänkt tanken och kan inte ens säga hur det ser ut på våra bilar.

Toppen