Valley
Medlem
Inte enligt vårt leasingbolag. Har jämfört E-klass, 5-serien, A6 samt V90. Enligt deras beräkningar förväntas V90 ha lägst värdeminskning, faktiskt ganska stor skillnad jämfört med E-klass som är tvåa på listan. Högst värdeminskning beräknas 5-serien ha i nuläget, men det ändrar sig säkert när nya modellen är ute.
Vad anser de att en S90/V90 skulle ha för restvärde ? Sedan är det totalkostnaden som är intressant. Hur såg siffrorna ut då.
Senaste exemplet jag fick mig till livs handlade om att Volvon förbrukade bränsle för nästan 25.000 mera per år (7 000 mil/år) än E-Klassen. Då var likvärdigt utrustad Volvo dessutom dyrare. Vilket även stämmer ganska bra med det jag själv kom fram till när jag jämfört kostnaderna för den Volvo jag än gång hade med mina BMW.
Till det kunde jag också lägga en 10.000 - 12.000 lägre servicekostnader för BMW.
Det som blir intressant att se vad gäller Volvon (och även med nya 5-Serien) det är om Volvon lyckas få ordning på sina felaktigheter och om BMW slipper barnsjukdomar. Lär i stor grad påverka prisutvecklingen.