Senaste nytt

Tjäna Avioser med Uber, 250 bara för att registrera sig.

Homer

Medlem
(en av kommentarerna till artikeln, ingen aning om det stämmer men låter som en trolig förklaring)

“ Uber accounts seem to lock to the country in which the app was last used”

So it seems you can sign up and get the points if Uber has seen you active in the UK for your last trip.

One tip that might work if you’re in the UK now but don’t use Uber in the UK is do a dummy booking and go as far as the payment page but don’t go any further. I know in past versions of the app that was enough to switch your last active country.


 
Nu har jag fått mina välkomstsavioser och jag har aldrig åkt Uber i Storbritannien och så vitt jag vet är mitt Uber-konto registrerat i Sverige utan konstigheter (jag har dock aldrig åkt Uber i Sverige heller).
 

FilipJ

Medlem
Jag fick mina välkomst-avios 2 månader och 1 dag efter att jag åkte första resan som registrerad. Gjorde den resan i UK.
 

Homer

Medlem
Trots att det såg ut som att jag lyckats att registrera kontot hos BA har jag inte fått något, det är jag uppenbarligen inte ensam om...

men nu har jag fått 250 Avioser, daterat 27:e januari fast när jag loggade in 1:a februari hade jag inte fått dem
 
Toppen