Tjäna Avioser med Uber, 250 bara för att registrera sig.

• Thread starter Thread starter Homer
  • Start date Start date
FilipJ skrev:Kan bekräfta att detta var snabbt, inte vad jag förväntade mig av BA-IT! Åkte med Uber kl 18:00, har nu 19:30 (lokal tid) fått 1 Avio per spenderat GBP. Frågan är om de där 250 poängen för sign up via appen kommer…OT: mina avios flaggades för att brinna inne vid årsskiftet, har jag nu förlängt dem i och med aktivitet eller måste jag flyga för att det ska ske?Klicka för att utvidga...

Spelar ingen roll vilken aktivitet, så du har förlängt livslängden

Doctor-X skrev:Nope, testat både med iOS och Android. Får inte upp någon rewards-flik i inställningar.Klicka för att utvidga...

På mitt flera år gamla konto syns den (öppnat i UK har jag för mig?), en kumpan registrerade ett helt nytt konto för några veckor sedan där finns inget.

Budgetresenär skrev:Jag registrerade precis mitt BAEC-konto precis i Uber-appen, men jag fick inga 250 Avios.Klicka för att utvidga...

When will I receive my 250 bonus Avios?

You will need to link your British Airways Executive Club and Uber accounts and stay linked until 31 December 2022 to receive 250 bonus.

Avios will be credited up to 30 days after the promotion ends (31st December 2022 at 23:59)

https://www.uber.com/gb/en/u/avios/

Om det väl fungerar att regga sig, så sker allting sedan väldigt smidigt. Avioser kommer inom 1 dag hittills.

f318fabb-bd8a-4dfa-808a-03245d9decf8-jpeg.136779

Ni som lyckats regga er, har ni +44 nummer inlagt i Uber-appen? Har testat med VPN + GPS mockning, nyare och äldre APK-installationer men inte lyckats få fram något.

Doctor-X skrev:Ni som lyckats regga er, har ni +44 nummer inlagt i Uber-appen? Har testat med VPN + GPS mockning, nyare och äldre APK-installationer men inte lyckats få fram något.Klicka för att utvidga...
Nej, har bara svenskt nummer.

(en av kommentarerna till artikeln, ingen aning om det stämmer men låter som en trolig förklaring)

“ Uber accounts seem to lock to the country in which the app was last used”

So it seems you can sign up and get the points if Uber has seen you active in the UK for your last trip.

One tip that might work if you’re in the UK now but don’t use Uber in the UK is do a dummy booking and go as far as the payment page but don’t go any further. I know in past versions of the app that was enough to switch your last active country.

Uber.jpg

LAST CHANCE: Claim your 250 free Avios from Uber

And earn 1 Avios per £1 spent going forwards

cropped-HFP-insta-logo-blue-80x80.jpg

www.headforpoints.com

Nu har jag fått mina välkomstsavioser och jag har aldrig åkt Uber i Storbritannien och så vitt jag vet är mitt Uber-konto registrerat i Sverige utan konstigheter (jag har dock aldrig åkt Uber i Sverige heller).

Jag fick mina välkomst-avios 2 månader och 1 dag efter att jag åkte första resan som registrerad. Gjorde den resan i UK.

Homer skrev:Trots att det såg ut som att jag lyckats att registrera kontot hos BA har jag inte fått något, det är jag uppenbarligen inte ensam om...Your 250 Avios from Uber should have posted - unless BA / Uber unlinked youAnyone who signed up to the new British Airways / Uber partnership should have received their 250 bonus Avios yesterday - unless your accounts got unlinked.www.headforpoints.comKlicka för att utvidga...

men nu har jag fått 250 Avioser, daterat 27:e januari fast när jag loggade in 1:a februari hade jag inte fått dem

Budgetresenär skrev:Jag åkte Uber för över en vecka sedan, men jag har inte fått några Avios utöver 250 sign-up Avios.Klicka för att utvidga...

i UK? det är bara där man kan tjäna Avioser med Uber.

(du skriver ovan jag har aldrig åkt Uber i Storbritannien)

Back