Senaste nytt

Tipsa nybörjaren om bra business long haul-produkt

henrik l

Medlem
Kan ju tillägga att du får 360 Tierpoints med BA för den typ av resa du planerar. Då har du ett BA-bronze (OW Ruby) och med ytterligare 240 TP har du BA-silver (OW-Sapphire) och därmed de flesta fördelar som du är ute efter. För att sopa in de sista poängen kan man alltid göra ett tier-point run och dra in uppemot 360 TP för 5-6000 kr. Finns en tråd om detta.
 

NyfikenGrau

Medlem
agehall: Ok tidig checkin är nog inget jag kan använda då..

henrik l, tack för länken till en intressant tråd, behövde lite mer info just om poängsamling på OW!
 

Palazzi

Medlem
Jag kanske har underskattat Royal Jordania, men tydligen är deras "crown class" riktigt bra! Är det någon som rest med bolaget? TXL-AMM-BKK för 19.400 SEK i Januari t.ex. 16.000 SEK T/R till Muscat..
 

henrik l

Medlem
Jag kanske har underskattat Royal Jordania, men tydligen är deras "crown class" riktigt bra! Är det någon som rest med bolaget? TXL-AMM-BKK för 19.400 SEK i Januari t.ex. 16.000 SEK T/R till Muscat..

Kan man hitta ett bra pris LHR-AMM-BKK med RJ i C, så ger det (140+140)*2 TP alltså 560 TP. Finns det samma priser TXL-LHR i CE som från GOT/ARN blir det 80 TP till, 640. Kruxet är att man måste ha minst fyra flighter med BA för att kvalificera sig till silver/guld. Men med två T&R TXL-LHR i economy så får man de 40 TP som saknas.

OBS att t ex TXL/FRA/BCN-AMM bara ger 40 TP, medan t ex CDG/MAD/AMS-AMM ger 140 TP.

AHO postade en deal med RJsom kan funka ett tag till.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Kan man hitta ett bra pris LHR-AMM-BKK med RJ i C, så ger det (140+140)*2 TP alltså 560 TP. Finns det samma priser TXL-LHR i CE som från GOT/ARN blir det 80 TP till, 640. Kruxet är att man måste ha minst fyra flighter med BA för att kvalificera sig till silver/guld. Men med två T&R TXL-LHR i economy så får man de 40 TP som saknas.

Helt vansinnigt billiga från MXP! Tusentals kronor mindre än från LHR & TXL när jag kollar...

MXP-AMM-CMB kostar 11.300 SEK T/R!
 

Palazzi

Medlem
Haha, ni skrev nästan identiskt också:p

Ok. Jag är riktigt dålig på OW's intjäningsregler... Tänkte börja med OW efter nyår, måste jämföra vilken allians jag finner mest lämplig. Troligen kan jag hålla status både inom Star Alliance & OW, då TK miles & smiles har så lätta återkvalningsregler (har Aegean som back-up annars).
 
Toppen