Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

/sjunger som Kråkan i Mamma Mu/:
"Hur länge ska jag vänta, ding ding dong, länge lång, länge lång, kom nån gång(US 100% köpbonus), kom nån gång" ;)

@stewigriffin
Jag rekommenderar dig (eller till alla) att skaffa minst 120.000 US miles på kontot. ;)

120.000 US miles räcker till Bonusresa till varfri Star Alliance destination i världen i Business class från Europa.
(Europa-Oceanien t/r i Business class kostar 120.000 US miles och det är den dyraste zonen från Europa.)

Med aktuella kampanjen som pågår fram till 31/1 så är vi alla där. Jag börjar misttänka att US kan ändra uttagningsnivåerna snart och det gäller nog att boka.

Då är det dags att boka något snart då, köpte precis 50k till och skall börja leta upp något roligt resmål/rolig rutt. :)

Då är det dags att boka något snart då, köpte precis 50k till och skall börja leta upp något roligt resmål/rolig rutt. :)

Jag är gald att min lila kunskap gör något nytta för andra människor.

Även om jag hittar alla möjliga roliga bonusresor, hinner jag varken tidmässigt och pengarmässigt.
När jag ändå inte kan flyga, så tycker jag att det är roligt att höra att andra har lyckats att boka bonusresor.

Jag planerar en ny resa i början av nästa år med mina US miles. Jag tycker att skillnaden i miles (20000) mellan F och C är tillräckligt liten för att jag ska vilja boka F.

Den preliminära rutten är CPH-FRA-ICN(stopover)-SIN(dest)-BKK-FRA-CPH. Jag tycker jag hittar bra alternativ Asiana F (OZ) FRA-ICN och TG F (Thai) BKK-FRA. Men jag skulle vilja hitta någon trevligt ICN-BKK eller ICN-SIN. Helst F men det kanske finns någon C som är extra trevligt?

Det finns en flight mellan Seoul och Singapore som är opererade med Boeing B777-300ER som har First class.
Men det är bara Singapore Airlines gamla First class kärror (Boeing B772/773) som är tillgängliga för bonusresor med US Dividend Miles.
Lufthansa Miles&More och bmi Diamond Club medlemmar kan boka First(eller Suite) på andra Singapore Airlines flygplansmodeller med sina miles, men icke sökbar på nätet.

THAI har First class på Beijing/Tokyo-Bangkok men inte från Seoul.

Du kan teoretiskt lägga en sträcka till så att du får åka i First class mästa del av flygtid.

Köpenhamn-(SK/LH)-London/Paris/Frankfurt-(OZ)-Seoul-(OZ/UA)-Tokyo-(TG/UA)-Bangkok/Singapore.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag avråder dig dock från att flyga i United First class på en lång sträcka (Tokyo-Singapore/Bangkok), då tillhör deras service inte First class nivå.

Last edited:
Tyvärr är det svårt att flyga ICN-BKK eller ICN-SIN i F med US miles. Mellan ICN-BKK erbjuds ingen F och mellan ICN-SIN har endast SQ F fast dessa platser går för tillfället inte att boka med US miles.
Ett alternativ är att flyg ICN-NRT-BKK
Mellan ICN-NRT finns OZ och UA med varsin flight som erbjuder F, OZ klart mycket bättre än UA.
Sedan mellan NRT-BKK finns två flighter med TG som erbjuder F och en flight mellan HND-BKK med TG som har F.

Helt klart att du ska spendera 20 000 mer miles och köra i F över C, lätt värt det.

Toppen