Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

A380*G

Medlem
AHO, vad skulle vara ditt bästa tips att använda 80000 miles med utgång från PVG? Tänk inte på tillgänglighet i första hand, utan best value for miles? :)
 

Dr. Miles

Expert
Hälsning från The Cabanas på Cathay Pacifics The Wings lounge i Hong Kong. :)

Det blev ingen pulkåkande tyvärr pga ont om tid i Rotorua.
Vi åkte till Polynesian SPA för att bada i värmkällan och Paradise Valley för att klappa lejonunge.

@A380*G[/], jag har inte tillgång till datorn nu, men jag återkommer med förslag senare.
Spontant tycker jag att åka med ANA i Business class till Europa är bra värde för 80.000 US miles. Eftersom bränsletillägg på ANA är förskräckligt dyrt.

Om du använder miles/poäng från bonusprogram som t ex SAS EuroBonus eller Lufthansa Miles&More kostar bränsletillägget en hel del annars.
 

Dr. Miles

Expert
Hälsning från mycket grått och illa kål(charcoal)luktande Beijing.

Jag har hittat annat roligt sätt använda US Airways miles. ;)

Mexico&Central America-South&Central Asia t/r:
90.000 miles i Business class, 120.000 miles i First class

t ex
Mexico City-Frankfurt
Franlfurt-Stockholm
Stockholm-Bangkok
Bangkok-Denpasar(Bali)

Denpasar-Singapore
Singapore-London
London-Toronto
Toronto-Mexico city


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Mexico city-Vancouver
Vancouver-Seoul
Seoul-Ho chi minh city

Ho chi minh city-Singapore
Singapore-Köpenhamn
Köpenhamn-Chicago
Chicago-Mexico city


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

A380*G

Medlem
Så mitt tips till A380*G är:
Köp ytterligare 10.000 miles och ha jordenrunt resa i Business class från Shanghai. ;)

Tyvärr endast en stopover är tillåten per bokning.

Wow vilken cool idé! Räcker det alltså med 90000 miles för RTW i C?
Tror jag ska försöka hitta några lämpliga flighter för en liknande rutt! :)
Utmaningen blir väl att hitta platser när man väl hittat flighter som skulle passa...
 

Dr. Miles

Expert
Wow vilken cool idé! Räcker det alltså med 90000 miles för RTW i C?
Tror jag ska försöka hitta några lämpliga flighter för en liknande rutt! :)
Utmaningen blir väl att hitta platser när man väl hittat flighter som skulle passa...

Mitt andra tips är: Boka bonusresan först och sedan köp extra 10.000 miles som behövs.

US Dividend Miles tillåter att behålla bonusresabokningen upp till 72 timmar utan att ha tillräckligt miles på kontot.

Så boka bonusresan först och bekräfta att din resa kostar bara 90.000 miles. Sedan köp miles.

Angående bokningen.
Asiana har ganska bra platstillgångar över Stillahavetstrafiken, om det inte är under deras Blackout period.

SAS flyg mella USA och Skandinavien i Business class kan vara utmaning beroende på säsongen.
Men SWISS och Turkish har ganska OK platstillgångar på flygningar över Atlanten.
 
Toppen