Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Har Lufthansa strypt tillgången på first från Frankfurt eller är det bara lite IT-trubbel? Kollar via United och trollerilådan men hittar inte en enda first award till Asien de närmaste två veckorna. Brukar ju vara en massa tillgängligt.

Har du loggat in på United?
Jag sökte som en galning men hittade inget fram tills jag loggade in. Då hittade jag det jag ville:)

Jag sökte som en galning men hittade inget fram tills jag loggade in. Då hittade jag det jag ville:)
Jahopp, då låter det som att det är slut på fria sökningar hos United snart. Om det krävs inloggning är det ett tecken på att de inte gillar att tredjepartstjänster (som tex trollerilådan) använder dem...

Jahopp, då låter det som att det är slut på fria sökningar hos United snart. Om det krävs inloggning är det ett tecken på att de inte gillar att tredjepartstjänster (som tex trollerilådan) använder dem...

Det har väl varit så ett bra tag vad jag kan minnas.

Åtminstone har det stått något i stil med "login for better results".

Det är möjligt, men jag har iallafall varken sett eller behövt göra det tidigare för att hitta LH F. Ofta är det ju så att om man loggar in så kan man få se fler flighter med det egna bolaget, men partners brukar det inte skilja hos. Tex så har jag som BAEC Gold tillgång till platser med BA som Sliver och lägre inte får se.

Det är möjligt, men jag har iallafall varken sett eller behövt göra det tidigare för att hitta LH F. Ofta är det ju så att om man loggar in så kan man få se fler flighter med det egna bolaget, men partners brukar det inte skilja hos. Tex så har jag som BAEC Gold tillgång till platser med BA som Sliver och lägre inte får se.

En del LH F har dykt upp utan inloggning har jag märkt.

Märkte skillnaden framförallt när man bara lägger tummen på för att logga in i appen och sedan när jag jämförde mot webbversionen på datorn blev jag besviken över att ha "missat" platserna.

Nej, har inte gjort det, har inte ens ett konto på United. Däremot så har det börjat dyka upp platser nu, både till Bangkok, Hongkong, Peking och så vidare. Låter ändå som systemstrul när HELA Asien var helt blankt från Frankfurt.

Har Lufthansa strypt tillgången på first från Frankfurt eller är det bara lite IT-trubbel? Kollar via United och trollerilådan men hittar inte en enda first award till Asien de närmaste två veckorna. Brukar ju vara en massa tillgängligt.

I maj förra året såg jag delvis "block" på Lufthansa First. Kunde hitta via ANAs sida men ej United. Vilka avgångar som saknades varierade från dag till dag när jag kollade.
Hade sett någon på Flyertalk prata om att de spärrade när bytesbalansen var för skev.

Har dock inte kollat nu om det är fallet igen.

Jag har aldrig loggat in när jag gjort mina sökningar och fått upp bra träffa rutifrån mina sökningar i alla fall.
Kanske är något nytt då att det kräver inloggning men alla har väl redan ett konto hos United ;)

Jeg har opplevd det samme, sist jeg søkte på award tickets hos united så var det masse ledig lang fram i tid med C. Nå virker det for eksempel til at Turkish Airlines ikke er med i søket lenger? Og de var det for noen måneder siden. Blir det altså bedre med og være medlem?

Är väl troligtvis rätt otroligt, men det jag vill fråga är om någon bokat bonusbokningar som inkluderar segment med TA-flightnummer?
Nja. Jag har hittat TA-flighter, men när bokningen är genomförd är de bokade på AV-numret.

Vid IRROPS har de bokat om mig på TA-nummer, men det är en annan sak.

Toppen