Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Tittar du på flight 4 januari? Förklaringen är kanske i sådana fall att det finns plats på Air Canada flighten från München 5 januari men inte 4 jan. Du kan dock ansluta från WAW 4 jan men får då en lång layover.

PS. Antar att du menar Warszawa och inte den obskyra destinationen Waris i Indonesien.

Edit: Ser att @Dr. Miles var före mig.

Sökte enkel bara... gör jag något fel vid sökningen?
Har förstått att man ska leta (och boka) leg för leg men om jag nu skulle ringa Tallinn och boka förslaget WAW-MUC-YYZ, skulle den räknas som 2 leg i *A Award max 8 leg regeln?
Edit: Ja det blir nog 2 leg. Är väl flighter som ET725 (ARN-ADD via VIE) som räknas som 1 leg bara.

upload_2016-9-16_7-28-32.png

upload_2016-9-16_7-29-3.png

Last edited:
@Brandten Då gissade jag rätt. Se mitt inlägg överst på denna sida. Där har du svaret. Det finns inga awards MUC-YYZ 4/1. Flighten är den 5/1, men anslutning från WAW 4/1. Söker du MUC-YYZ 5/1 kommer du hitta direktplats.

Jag sitter och letar resor till med LH till USA. Har hittat plats i F, på united.com (finns även med på Expertfyer) men när jag pratar med Tallin säger dom att det inte finns plats.
Enligt "nätet" har platserna varit tillgängliga hela dagen och är det fortfarande, men vid 14-tiden idag kunde inte Tallin hitta dom. Vad kan det bero på?

Jag sitter och letar resor till med LH till USA. Har hittat plats i F, på united.com (finns även med på Expertfyer) men när jag pratar med Tallin säger dom att det inte finns plats.
Enligt "nätet" har platserna varit tillgängliga hela dagen och är det fortfarande, men vid 14-tiden idag kunde inte Tallin hitta dom. Vad kan det bero på?
Tittade du på saver eller regular award? Bara saver som går att boka.
Sen är det inte 100% att det United kan boka går att boka med Eurobonus, kan alltid finnas en diskrepans där

Tittade du på saver eller regular award? Bara saver som går att boka.
Sen är det inte 100% att det United kan boka går att boka med Eurobonus, kan alltid finnas en diskrepans där

Ja, helt hundra på att det var saver.
Jag sökte på två platser och hittade tillgänglighet både på united och expertflyer, men Tallin kunde bara hitta en plats.

Ja, helt hundra på att det var saver.
Jag sökte på två platser och hittade tillgänglighet både på united och expertflyer, men Tallin kunde bara hitta en plats.
Som sagt, inte alltid som det går att boka det som hittas på expertflyer och united. Alla bolag har olika tillgång till de platser som släpps, de kan vara öppna för vissa bolag men inte för andra. Personligen har jag dock aldrig haft problem med att boka det jag hittar på United, förutom SAS plus som jag ser på United och SAS sida men som inte gick att boka med Eurobonus och det fick bli GO istället.

Visste inte om jag skulle posta frågan här Eurobonus award, giltig routing? Planerar first first eller i min egna tråd Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35] eller i en ny tråd så jag chansar här.

Blir inte riktigt klok på zoner trots att jag läst igenom denna tråd, den andra och Agehall´s lmgtfy som bara visar point chart.
Hur vet jag om det är ok att flyga ARN-BRU-ADD(via inkl CDG) och vidare till USA eller om jag måste flyga endast västerut dvs ARN-BRU och vidare? Har ju fått förslag på ARN-IST-ZRH-xxx och då är det ju först öster sedan västerut.... o_O:confused:

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen