Okej nu tillbaka efter ca 2v i Filippinerna och över förväntan måste jag säga. Shangri-La Mactan/Cebu var perfekt att landa några dagar i vårt fall knappa 3 nätter då man landar kring 0200 på morgonen. Ganska mycket barnfamiljer och vi har inga barn så för våran del hade jag inte fixat bo där mer än vad vi gjorde. Hotellet i fråga hade bra frukost helt ok privat beach. Vidare till Bohol där vi bodde på Donatela vilket varven liten besvikelse då man var tvungen att ta hotellets shuttle till Alona beach Mao har de ingen egen beachaccess förvisso hade de klippor varvat med betongavsatser men när vi var där så var det kraftiga vågor så det var risk för hälsan att bada därifrån. Donatela hade en mycket bra restaurang dom låg vackert, villan var oxå rätt nice. Hotellet låg väldigt avsides med den sämsta grusväg vi åkt på galna gropar i vägen och det blev att man inte direkt begav sig till stan ca 10 minBlev Cebu på höstlovet planen är att ta oss till nån skön ö för sol, bad och bra snorkling.
Vi bor gärna på nån resort max ca 4500 kr per natt men vill ha en stad i närheten för ta en middag och en öl eller 2.
Är det någon som har tips på vart vi ska åka?
Har kollat på El Nido Palawan och Boracay men svårt att välja läser lite på olika forum om för och nackdelar.
Kanske nåt helt annat?
Vi bodde 2 nätter på Shangri La och var nöjda med det hotellet, perfekt att vila och komma in i rytmen innan vidare resa runt i Filippinerna. Hade dock inte velat tillbringa typ en vecka eller 2 där men två nätter var perfekt. Var där för ett år sedan nästan exakt.Jag lånar tråden lite...
Åker till Panglao i slutet på mars och har siktat in mig på Alona beach men tänkte ta två nätter på Mactan först.
Några tips på hotell i Mactan för två nätter? Mest för att vila upp mig lite från ekonomistolen hela vägen från Arlanda.
Tips på hotell i Alona beach?
Tacksam för tips.