Senaste nytt

Tips på ställen att äta i New York 2023

sembl

Medlem
Skippa Red Rooster, det har varit bäst före datum länge där.

När.det gäller Mex så har du grymma foodtrucks. Åk till Birrira Landia, köp med dig tacos och gå till Union Pool och drick öl med den medhavda maten.

Lilla Mexico är ute i Sunset Park. När det gäller mer mexikansk fine dining så har du Claro som är rikigt bra men igen 3 tacos och en liten consomme sitter bättre och är billigare på Landia eller tex cheviche på Los Mariscos.

När det gäller hamburgare så har jag fortfarande inte förstått hypen. Det är något som turister verkar höja till skyarna.

På valfri Shake Shack får du en bra Smash Burger men vill du ha något som är finare så är Black Iron kanon och inte alls hypat. Samma gäller 8 Burger och tex Six Points Brewery lunch burgare med öl för $15 nere i DeKalb market.
 

Kris

Medlem
Hur är det Mex ställen...? och Markus Samuelsson och hans Reed Rooster?
Några referenser för mex-krubb:

Oxomoco i Greenpoint - mycket trevligt! Bra käk och service.

Casa Enrique i Long Island city - sisådär. Blev själv ditlockad av deras historik med Michelinstjärna 2016-2020. Stjärnglansen har dock falnat något. Fortfarande gott käk, men hade skippat denna i förmån för Oxomoco.

Taqueria Ramirez också i Greenpoint/Brooklyn. Ett "hål i väggen"-ställe jag snubblade över sidst. Mycket bra och enkelt. Rekommenderas!

Los Hermanos i Bushwick - också mycket trevligt. Ingen fine dining precis... Men gott och autentiskt.
 
På valfri Shake Shack får du en bra Smash Burger men vill du ha något som är finare så är Black Iron kanon och inte alls hypat. Samma gäller 8 Burger och tex Six Points Brewery lunch burgare med öl för $15 nere i DeKalb market.
Black Iron finns på fler ställen kanske? Jag var på den vid 38e gatan och helt ok burgare, däremot borde jag skippat kycklingvingarna.

Gällande mex så hittade vi Los Tacos No 1 inne på Chelsea Market, det tyckte jag också var helt ok mat.
 

BeckyLeuf

Medlem
Ett lite annorlunda sushi-ställe är annars Sushi 35 West på 35th Street. Mest avsedd för take away, verkligen hål i väggen men med fantastiska råvaror! Testa deras omakase bricka eller någon av deras premium menyer.
 

Per A

Medlem
Ett riktigt bra brunchställe om man t ex gillar virgin marys med bacon i och gigantiska portioner twistad sydstatsmat med NY-touch. Bordsbokning ett måste för att ha en chans.
 

sembl

Medlem
Jacobs Pickles är trevligt men sjukt mycket mat. Tips är att beställa en huvudrätt och dela. Se till att vara där tidigt. Just deras inlagda gurka, morötter etc är nog bäst i stan.
 

mrestes

Medlem
Roberta's Pizza Moore Street Brooklyn. Är från menyn med flera små rätter, avsluta med en pizza som ni delar.
De hade tidigare innan covid en extra restaurang på baksidan med endast 12 barstolar som hade 2 Michelin stjärnor. Carlo Mirarchi är en superb kock och atmosfären i Roberta's är unik.
Men inget för en tyst kväll. Högt musik spelas hela tiden.
 

Lagerman

Medlem
Lånar tråden för en plötslig urge för en riktigt bra Philly Cheese Steak sandwich.

Har en 6:40 h layover på EWR imorgon och tänkte kanske ta tåget in till Penn station för en riktig macka, gärna ackompanjerad av bra craftbeer.
Någon som har tips på ett bra sådant ställe inom gångavstånd från Penn station? :p
 
Lånar tråden för en plötslig urge för en riktigt bra Philly Cheese Steak sandwich.

Har en 6:40 h layover på EWR imorgon och tänkte kanske ta tåget in till Penn station för en riktig macka, gärna ackompanjerad av bra craftbeer.
Någon som har tips på ett bra sådant ställe inom gångavstånd från Penn station? :p

Gillade den på Ode City, ligger nära Penn Station

 
Toppen