Senaste nytt

Tips på ställen att äta i New York 2023

toer00

Medlem
Skall åka till NYC över första maj helgen. Kommer att på på Upper West (242 W 76th S).
Nu var det 5 år sedan jag var i NYC senast och det har väl hänt en del under den tiden...;-)

Ni som varit där nyligen får gärna komma med bra tips på ställen i närheten:

1. Frukostställen
2. Bästa pizzan
3. Bästa Hamburgaren
4. Bästa Sushi (Japansk)
5. Bästa Steakhoue
6. Bästa vinbar

Samt en riktig najs (fiine dining) resturant, frugan fyller år!
 
Mmmmm. Den är underbar.
De har pizza också.

Emilys.jpg
 
1. Frukostställen
2. Bästa pizzan
3. Bästa Hamburgaren
4. Bästa Sushi (Japansk) - Kappo Masa upper east side (mittemot Carlise Hotel)
5. Bästa Steakhoue - Cote (Korean Steak House) Old Homestead Meatpacking - bra, kul distrikt
6. Bästa vinbar - Gem Wine, litet, bra, enkelt, mkt utbud, bra priser - Compagnie des Vins Surnaturels, lite trendy, stort utbud, mkt bra smakråd av personal
 

JacobGBG

Medlem
Skall åka till NYC över första maj helgen. Kommer att på på Upper West (242 W 76th S).
Nu var det 5 år sedan jag var i NYC senast och det har väl hänt en del under den tiden...;-)

Ni som varit där nyligen får gärna komma med bra tips på ställen i närheten:

1. Frukostställen
2. Bästa pizzan
3. Bästa Hamburgaren
4. Bästa Sushi (Japansk)
5. Bästa Steakhoue
6. Bästa vinbar

Samt en riktig najs (fiine dining) resturant, frugan fyller år!
Jag har gjort allt för många kulinariska resor till det stora äpplet för att det ska vara ekonomiskt försvarbart men förhoppningsvis kan dessa riktlinjer motivera sånt tok. Till mitt försvar så skede det i en period för ca 7-10 år sedan när USD stog i 6.5 SEK.

1. Sarabeth's - Anrik frukost och brunchrestaurang på andra sidan gatan från Central park.
2. Pizza i New York ska ätas i en servett serverad från en stål-cart i ett gatuhörn. Men insisterar man på överprisad artisan pizza så är det Ribalta som gäller.
3. Minetta Tavern's Black Label Burger
4. Sushi Nakazawa punkt. Låt dig inte lockas av trendiga Sushi-nattklubbar som LAVO och Budokan.
5. Keens eller Benjamin. Mutton chop på den första, Porterhouse på den andra. Peter Luger är numera sågad vid fotknölarna.
6. Skulle rekommendera en riktigt bra cocktailbar/speakeasy istället... såsom Employee's only
 

Patrik

Medlem
4. Bästa Sushi (Japansk) - Kappo Masa upper east side (mittemot Carlise Hotel)
5. Bästa Steakhoue - Cote (Korean Steak House) Old Homestead Meatpacking - bra, kul distrikt
Sushi, slår ett slag för Blue Ribbon Sushi.

+1 på Cote, ha inte så stora förväntningar på stjärnan de har, men vill man ha annat än stor-biff-upplevelse så är det bra kött.
 
Toppen