Senaste nytt

Tips på resmål sökes - gärna i First (sammanlagt ca 400 000 poäng)

Det tycker jag inte den brukar vara, så länge man inte behöver mer än en plats.

I detta fallet behövs såklart två (om man vill åka på samma flyg och det får man förutsätta), och det däremot är väldigt ovanligt.
hej, ja precis, ser ni att den "detaljen" missades men som sagt TS skriver ju "vi" och pratar om sitt och sambons konton, men visst TS kanske vill ut själv och då är det ju rimligt att hitta en plats men min kommentar var relaterad till 2 personer.

hej, ja precis, ser ni att den "detaljen" missades men som sagt TS skriver ju "vi" och pratar om sitt och sambons konton, men visst TS kanske vill ut själv och då är det ju rimligt att hitta en plats men min kommentar var relaterad till 2 personer.
Håller jag med om. Tänkte mest på andra som surfar förbi tråden och ser det också :)

Med tanke på budget kanske alternativet en award och en revenue finns också, och då borde ana kunna fungera.

Ana first för 2 till Och från EU är tyvärr lika ovanligt som
En vänsterpartist som vill sänka skatter och minska bidrag så den blir svår.

Vad gäller budget är jag lite konfunderad @P.Andersson vad är 50.000? Kronor? Och i
Så fall är det en revenue biljett du Är ute efter? Eller menar du egentligen 500.000 eb poäng?

Vet inte vad en revenue biljett är..
Jag menar att jag helst inte vill betala mer än 50,000sek för hotell osv. Så inget lyxigt maldiverna för 20 000kr natten :)

Håller jag med om. Tänkte mest på andra som surfar förbi tråden och ser det också :)

Med tanke på budget kanske alternativet en award och en revenue finns också, och då borde ana kunna fungera.

Jag vill ju helst använda endast poäng, och att åka just med ANA är inte viktigt. Däremot har jag förstått att Lufthansa First är väldigt bra. Singapore Airlines skulle jag gärna testa också, men där kan man inte boka i First class med poäng väl? Jag undviker gärna Turkish Airlines.

Vilka varma resmål brukar det finnas hög tillgänglighet på i First? (Mellan november - februari)

Vilka varma resmål brukar det finnas hög tillgänglighet på i First? (Mellan november - februari)

Mexiko, skulle jag säga. Då med Lufthansa. Bokas/bokas om 2 veckor innan avresa. Svårt att få till hemresan dock om du ska vara borta mer än 2 veckor, om du inte bokar utresa och hemresa som 2 enkelbiljetter vilket kostar 20% mer i poäng.

EDIT: Hög tillgänglighet är kanske att ta i...

Singapore Airlines skulle jag gärna testa också, men där kan man inte boka i First class med poäng väl?
Jo det fungerar, finns relativt gott om platser på LHR-SIN med den först flighten för dagen i First. Du måste dock ringa Tallinn för att få info om vilka dagar det finns tillgängligt. I drygt 1 månad till kan du även boka från Köpenhamn om du hittar något datum med tillgänglighet.

• Gilla
Reactions: Gus
Jo det fungerar, finns relativt gott om platser på LHR-SIN med den först flighten för dagen i First. Du måste dock ringa Tallinn för att få info om vilka dagar det finns tillgängligt. I drygt 1 månad till kan du även boka från Köpenhamn om du hittar något datum med tillgänglighet.

Grymt! Singapore/Bali ligger högt upp på listan. Kan vi boka LHR - SIN i Singapore first om vi hittar något, och sedan business till Bali inom 24 h?

Toppen