Senaste nytt

Tips på resmål sökes - gärna i First (sammanlagt ca 400 000 poäng)

Helt gratis. Något värt att notera är att ingen kan lämna gruppen på 6 månader.

Då kan ni fortsätta samla till nästa års/kommande resa tillsammans ;)

Läs mer här: Point Sharing | SAS

Oj, det hade jag helt missat! Trodde det skulle kosta att slå ihop. Vi har ett varsin Amex premium i dagsläget, men jag gar funderar på om vi skall uppgradera ena kortet till Elite som båda använder och nedgradera det andra till classic alternativt bara säga upp det. Några tips/åsikter om det?

Oj, det hade jag helt missat! Trodde det skulle kosta att slå ihop. Vi har ett varsin Amex premium i dagsläget, men jag gar funderar på om vi skall uppgradera ena kortet till Elite som båda använder och nedgradera det andra till classic alternativt bara säga upp det. Några tips/åsikter om det?
Nu lämnar vi dock ursprungliga ämnet, men i mina ögon så låter det bra att ni delar ett Elite. Ni kan nog skippa Classic kortet och dela ett SAS MC/Premium istället för att maximera poängintjäning på ställen som inte tar Amex.

Nu lämnar vi dock ursprungliga ämnet, men i mina ögon så låter det bra att ni delar ett Elite. Ni kan nog skippa Classic kortet och dela ett SAS MC/Premium istället för att maximera poängintjäning på ställen som inte tar Amex.

Sorry! Tack! :) Intjänade poäng försvinner väl inte om jag säger upp mitt amex kort?:confused:

Ja, alltså jag har 210 000 poäng just nu. Min sambo har ca 190 000 poäng. (Samt en varsin amex 2-4-1)

Jag visste inte att man kan slå ihop poäng, kostar det någonting eller förlorar man något på att göra så?

Jag skulle ju säga att detta räcker till 2 resor =) Ni kan få first till Bali och sedan något annat i business. T.ex. hade jag en business bokad till Costa Rica och Panama (130k poäng), fick tyvärr omboka så blev Hong Kong, Taipei istället för 165k poäng. Så med 400k poäng och 2 vouchers så är det bara att resa på :)

Jag skulle ju säga att detta räcker till 2 resor =) Ni kan få first till Bali och sedan något annat i business. T.ex. hade jag en business bokad till Costa Rica och Panama (130k poäng), fick tyvärr omboka så blev Hong Kong, Taipei istället för 165k poäng. Så med 400k poäng och 2 vouchers så är det bara att resa på :)

Oj, kostar det bara 130 000 p till Costa Rica! Det kanske vore något :)

En annan tanke är att testa First till Bali, och nästa år när vi fått ihop lite mer poäng åka till Australien i Business (kostar 240 000 poäng va?)

Oj, kostar det bara 130 000 p till Costa Rica! Det kanske vore något :)

En annan tanke är att testa First till Bali, och nästa år när vi fått ihop lite mer poäng åka till Australien i Business (kostar 240 000 poäng va?)

vi pratar Business då bara så vi har det på det klara =) Blir 175k för first. Centralamerika är ju samma som nordamerikazonen så trevlig resa för bra poäng.
Australien kostar 215k i business och 285 i first.
Detta förutsätter ju first både dit och hem, annars blir det ju halvt påslag.

Toppen