Hej,
Ja Nov är nog inte hösta säsong jfrt med Jul åtminstone (var där på svenska höstlovet) men vädermässigt så är Nov en mycket bra tid.
Ja det finns ett stort supermarket i Victoria, normala priser. Köpte inga öl på stranden i Beau Vallon, lite tråkig strand men bra för jogging, så jag vet inte men på Anse Lazio fanns det två restauranger, den bästa var också billigast och där var det ok pris även på öl.
Ja, regnskogen på Praslin häftig, finns ett annat ställe som heter Fond Ferdinand som är samma regnskog som Valle de Mai fast för en tredjedel av priset, som rekommenderas av locals. Här kommer man också upp med grym utsikt över Baie St Anne.
Ps. Om man vill till Anse Georgette så måste man boka med resorten som ligger där ett antal dagar i förväg, så ring dem. Vår hyresvärd fixade åt oss.
Betalade totalt (alla utgifter) 120kkr för 17 dagar inkl skatter Turkish business fyra vuxna (tonårsbarn). Inte gratis men det är ju inte någonstans.
Ja, Kuredu på Maldiverna men det var längesedan. Tips där var väl att flyga (ej båt) till ”din” atoll och att du givetvis måste betala det din resort tar för öl och snickers... finns ju inga alternativ. Vi sportdyker så då fanns det mycket att göra men annars är det ju risk för lite lappsjuka på maldiverna om man är den aktiva typen.Ja verkligen bra tips! Har du varit på Mauritius eller Maldiverna också?
Ja lite lustigt att diskussionen delvis handlar om läsk, öl och tilltugg ifb med dyra semestrar!
Enkelt dock att relatera till prisnivån i landet
man besöker, ett alternativt "big mac" index.
Sen är jag lite knäpp också att jag kan störa mig på en dagligvara i affären som kostar 5:- mer än normalt men lägger ofta ut 20k spontant på något onödigt utan att bry mig![]()
Inte Mauritius, har funderat på det flera ggr, även i år men hör från flera att resorterna är fina men utanför sunkigt och inget att se. Intressant att höra om någon som varit där kan ge en nyanserad bild?