Senaste nytt

Tips på Flyg i Business korta sträckor (lie flat)

Mimmisa

Medlem
Iberia flyger A330 mellan London-Madrid de flesta dagar i veckan. Före corona så flög British Airways 777 på samma sträcka dagligen. I bägge fallen brukar det vara prisvärda biljetter.

Tack! Denna sträcka har jag kollat på tidigare men glömt av. Blir nog till att boka till nästa Spanienresa :)

Har kikat lite på de tips jag fått och många gånger verkar det bästa alternativet att välja sträckor där flygbolaget inte har någon större bas för att undvika sena och tråkiga flygplansändringar. Ex BKK-HKG med Emirates, BKK-SIN med Gulf. Eller väldigt populära sträckor så som SFO/LAX - JFK/EWR, MIA-JFK. Rätta mig gärna om jag har fel :)
 

henrik l

Medlem
Olika kombinationer av sträckorna Taipei-Hong Kong-Bangkok-Singapore flögs ju innan till stor del med "wide bodys", men som Palmen skrev finns en tendens till sena ändringar. Fick själv en överraskning när jag flög med Eva Air HKG-TPE och det blev en gammal 747 med recliners.
 

Senator

Moderator
Man kan väl förenkla detta lite för Asien.
Singapore Airlines ha väl bara flygplan med någon form av lie-flat seat med ett (nuvarande) undantag som är f.d. Silk Air B737-800 som inte lie-flat, däremot har nya B737-Max.

Regionala flottan av A350 och B787 har lie-flat
https://www.singaporeair.com/en_UK/se/flying-withus/cabins/business-class/

Så boka Singapore Airlines dock ej B737-800.

EVA har lie-flat på alla flygplan ej A321:
Flight Information- Premium Laurel Class/Business Class - EVA Air | Global (English)

Boka EVA dock ej A321.

Thai Airways är normalt ett lotteri, men min erfarenhet är att alla flygplan, också de äldre A330-300 har lie-flat samma med äldre B777-200/300
Aircraft | Our Aircraft | Thai Airways

Dock ej Thai Smiles A32X.

Malaysia har mycket B737-800 utan, men deras A330-300 har lie-flat.

Cathay är väl det bolag med störst variation. Jag har åkt på några cradle-seats på A330:
https://www.cathaypacific.com/cx/en_US/flying-with-us/flight-classes/business-class.html

Sen var det där att kunna resa då...
 
Toppen