Senaste nytt

Tips på destination och hotell över nyår i Sydostasien?

Tonton

Medlem
Planeringen av årets vintersemester är i full gång - Nu söker Tonton + Sambo tips på var vi kan spendera nyår!

Preliminära planen ser ut såhär:
30 nov - 12 dec - Nelspruit, Sydafrika
13 dec - 18 dec - Kapstaden, Sydafrika
19 dec - 21 dec - Bangkok, Thailand
22 dec - 25 dec - Phu Quoc, Vietnam
26 dec - 28 dec - HCMC, Vietnam
29 dec -1 jan - ???
2 jan - 5 jan - Kuala Lumpur, Malaysia

Det är just datumen kring nyår som fortfarande är frågetecken.

Som det ser ut nu, så tänker vi oss att Malaysia kanske är en bra destination för att fira nyår. Vi är dock, inte sugna på att göra det i Kuala Lumpur, då vi ska avsluta med några chilldagar där, för att runda av semestern. Utan tänker oss andra ställen i Malaysia, alternativt något annat land "i närheten". Vi är ju äventyrliga, så ett flyg hit och dit för en ny destination har aldrig stoppat oss :)

Så kära BC-vänner, vad hade ni gjort om ni var i våra skor? Vad har ni gjort tidigare? Har ni kanske ögat in någon speciell destination/hotell i regionen för att potentiellt fira nyår? Hjälp mig med inspiration och tips/råd!

Tack på förhand :)

• Gilla
Reactions: Gus

FilipJ

Medlem
Batu Batu, östra Malaysia? Tror det är risk för regnperiod på den sidan då men har fått stark rek till ön och resorten.

Tonton

Medlem
Skippa Langkawi. Ta båt från Saigon till Vung Tau istället för nyår.
Ja, Langkawi har jag hört lite sisådär om.
Vung Tau hả jag aldrig hört talas om tidigare. Låter ju spännande. Finns en del intressanta hotell där som jag hittat.

Är stränderna bra vid Vung Tau? Tänker eftersom det är en stor hamn för Vietnamns olje- och gasindustri baserat på den korta sökning jag har gjort.

Taggen

Medlem
Borneo, typ Kota Kinabalu med omnejd. Själv firat nyår på Shangri-La Rasa Ria norr om Kota Kinabalu. Stranden vid Rasa Ria är minst sagt imponerande men inte ur ett badningsperspektiv utan mer antal kvadratmeter. George Town på Penang?

Rickard_O

Medlem
Började kolla på olika hotell i Brunei - Blev ju direkt sugen. Men den idéen blev ju direkt lagd på torkning när jag insåg vad Richard skrev.
Annars kan du ju göra det till din grej, att du alltid firar nyår a'la IOGT-NTO.
I år i Brunei, nästa år i Riaydh, året efter det Mogadishu.
Fördel - Ingen baksmälla
Nackdel - Mänskliga rättigheter och risken för spöstraff för du inte är gift med sambon

Toppen