Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Skärmavbild 2011-12-05 kl. 15.35.11.jpg

Mitt tips när det gäller kött: Strip House: Steak House Restaurant | 4 Star Strip | Rib Eye | Steakhouse | Steaks | Recipes | Sirloin | Double Porterhouse | Glazier Group
13E 12th Street ligger den på.

Deras Chateaubriand är helt fantastisk. Jag åt Porterhouse på Peter Luger efterföljande dag och tyckte inte det var lika bra.
 

WCFCP

Medlem
Hur ligger denna restaurang prismässigt? Dyrare än Luger eller ungefär i samma klass? Annars såg det ju trevligt ut också, och det kan ju vara skönt att den ligger på Manhattan och inte i Brooklyn heller.

Ingen som provat någon av Michelinrestaurangerna? (Främst två och tre-stjärniga) :)
 

rlager

Medlem
Hur ligger denna restaurang prismässigt? Dyrare än Luger eller ungefär i samma klass? Annars såg det ju trevligt ut också, och det kan ju vara skönt att den ligger på Manhattan och inte i Brooklyn heller.

Ingen som provat någon av Michelinrestaurangerna? (Främst två och tre-stjärniga) :)

Kan varmt rekommendera Per Se som ligger i Time Warner Center vid Columbus Circle. Svårt att få bord men värt besväret. Per Se anses allmänt vara en av världens fem bästa restauranger. 3 Michelin stjärnor. Passa er bara för att ge somellieren fira händer. Det blir dyrt :)

Min favorit är annars Gotham Bar & Grill som är lite mer humant prissatt. En Michelin stjärna.

En bra italienare som är inne just nu är Scarpetta. Underbar tryffelpasta.

Asia de Cuba är en riktigt bra fusionrestaurang. En Michelin stjärna.

Åker i mars så jag tar gärna emot lite bra tips när du är åter från resan.
 

rlager

Medlem
Hur är Peter Luger egentligen? Tänkte äta där men hade ju såklart inte bokat bord då... Tänkte förbereda mig bättre den gång.

Tack för tipsen annars!

Tyvärr måste jag säga att jag inte var så imponerad av Peter Luger. Jag hade hört enormt mycket bra om restaurangen och visst var det bra kött men inte bättre än på många betydligt mer humant prissatt steakhouses i N.Y. Kanske hade vi otur. Kul miljö dock och rätt intressanta kvarter att titta runt i.
 
Ingen restaurang men bra mellanmål eller frukost: Katz Deli på Houston

Bilderna är inte mina, men snart kommer mina egna med.

katz_sandwich.jpg
katz_sandwich2.jpg
 
Last edited:
Toppen