Senaste nytt

Tips på bra hotell i Abu Dhabi

TP12

Medlem
Jag brukar bo på Conrad. Bra pris oftast och fantastiskt hotell.
Rekommenderar oavsett religion eller intressen att besöka Sheikh Zayed Grand Mosque Center. Om man är motor intresserad är Yas Marina Circuit ett måste. Arkitektur och konst går man till Louvre. Svårt att besöka UAE utan att besöka sanddynerna och antingen ta en middag eller som många andra köra fyrhjuling eller SUV.
Sitter och kollar på hotell inför hösten och tänkte lägga 3-4 nätter på Conrad (och några nätter på Hilton/Curio i Yas för att få gratis inträde på nöjesfälten). Får en bra rate genom jobbet på Conrad med förstår att de gör som WA och kallar sin lounge för Level 45 istället för executive lounge innebärande att HHD inte får loungeaccess.

Loungen verkar påkostad men har du, eller någon annan, testat den? Mest för att få bekräftat att den inte är värd ca 750 spänn per person och natt.

Också intressant om någon har erfarenhet av Curio och Hilton vid Yas.
 

airac

Medlem
Sitter och kollar på hotell inför hösten och tänkte lägga 3-4 nätter på Conrad (och några nätter på Hilton/Curio i Yas för att få gratis inträde på nöjesfälten). Får en bra rate genom jobbet på Conrad med förstår att de gör som WA och kallar sin lounge för Level 45 istället för executive lounge innebärande att HHD inte får loungeaccess.

Loungen verkar påkostad men har du, eller någon annan, testat den? Mest för att få bekräftat att den inte är värd ca 750 spänn per person och natt.

Också intressant om någon har erfarenhet av Curio och Hilton vid Yas.
Nyss hemkommen från Abu Dhabi, bodde dock på Radisson Blu nära Conrad. Prisläget framförallt med dagens SEK kurser är illa, kopp kaffe/te på café 75kr. Frun köpte take-away för det priset igår. Kaka till närmare 100kr! Gissa vad fika kostar, vuxen eller socker, spelar ingen roll. Vi körde helpension vilket var mycket prisvärd även om vi bara hade nyttjat hälften av måltiderna.

Annat medskick är infon som kom i Hilton tråden om ändringar i frukost förmån, om du inte hade sett den.

Hoppas det hjälper beslutsfattandet!
 

TP12

Medlem
Nyss hemkommen från Abu Dhabi, bodde dock på Radisson Blu nära Conrad. Prisläget framförallt med dagens SEK kurser är illa, kopp kaffe/te på café 75kr. Frun köpte take-away för det priset igår. Kaka till närmare 100kr! Gissa vad fika kostar, vuxen eller socker, spelar ingen roll. Vi körde helpension vilket var mycket prisvärd även om vi bara hade nyttjat hälften av måltiderna.

Annat medskick är infon som kom i Hilton tråden om ändringar i frukost förmån, om du inte hade sett den.

Hoppas det hjälper beslutsfattandet!
Tack, företagsraten jag kan boka inkluderar frukost så det ska vara ok även om Hilton skulle göra ändringar (kommer iofs leda till att jag byter program).

Just priserna generellt som gör att jag överväger att betala de där ca 1500 extra natten som det innebär att få access till Level 45. Några drinkar och lite käk så borde man hämtat in kostnaden, om det nu är en trevlig miljö så man vill sitta där.
 
Toppen