Senaste nytt

Tips på bra hotell i Abu Dhabi

flying

Medlem
Vänner!

Är det någon som har några bra tips på hotell i Abu Dhabi?

Jag har HHonors guld men tycker Hilton hotellen ser sådär ut i Abu Dhabi
 

ulagun

Medlem
Håller med PalleKuling.
Bodde förra jul/nyår först några nätter på Emirates Palace, det var en fantastisk upplevelse.
Avslutade med HH-poäng på Hilton. Skulle självklart gjort tvärtom. Att komma från Emirates till Hilton var som att komma till ett youth Hostel.
Självklart är det en avsevärd prisskillnad.
Hilton är från 70-talet, vilket märks. Fördelar bra läge, den privata stranden (Beach cluben) med bra restaurang, tvärs under gatan. Dessutom om
man är lite prismedveten en uppgradering till Excecutive lounge med gratis dryck mellan 18.30-20.30. Dessutom frukost och afternoon tea.
 

A87

Medlem
Väcker liv i tråden. Var i abu dhabi ska man bo? Tips på hotell? Andra att göra tips? Ex stränder, utflykter etc.

Tack på förhand!
 

ARN-MIA

Medlem
Väcker liv i tråden. Var i abu dhabi ska man bo? Tips på hotell? Andra att göra tips? Ex stränder, utflykter etc.

Tack på förhand!
Jag brukar bo på Conrad. Bra pris oftast och fantastiskt hotell.
Rekommenderar oavsett religion eller intressen att besöka Sheikh Zayed Grand Mosque Center. Om man är motor intresserad är Yas Marina Circuit ett måste. Arkitektur och konst går man till Louvre. Svårt att besöka UAE utan att besöka sanddynerna och antingen ta en middag eller som många andra köra fyrhjuling eller SUV.
 
  • Gilla
Reactions: A87

A87

Medlem
Jag brukar bo på Conrad. Bra pris oftast och fantastiskt hotell.
Rekommenderar oavsett religion eller intressen att besöka Sheikh Zayed Grand Mosque Center. Om man är motor intresserad är Yas Marina Circuit ett måste. Arkitektur och konst går man till Louvre. Svårt att besöka UAE utan att besöka sanddynerna och antingen ta en middag eller som många andra köra fyrhjuling eller SUV.
Tack för bra tips! Besökte du någon strand? Om ja, Vilken/vilka? Bra/mindre bra?
 

ARN-MIA

Medlem
Tack för bra tips! Besökte du någon strand? Om ja, Vilken/vilka? Bra/mindre bra?
Sorry, är mer en pool kille. De flesta hotellen har dock egna ständer så kolla innan du bokar hotell. Det är dock inte som Italien att du vill prova olika stränder varje dag. Dom är likvärdiga, inklusive de publika. Jag tror att Privilee gäller för Abu Dhabi också, vilket du kan kolla in. Ett alternativ är att ta AirBnB och sen Privilee på det så kan du prova olika hotell och stränder så mycket du vill, inklusive gym, strandklubbar och barnklubbar.
 
  • Gilla
Reactions: A87
Jag brukar alltid bo på Sofitel Abu Dhabi Corniche. Ett bra hotell med mycket bra och service minded personal.
Jag tycker inte att Abu Dhabi är en fantastisk turistdestination. Förutom det som nämnts i tråden så skulle jag hyra en bil och köra till Al Ain.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Birch

Medlem
Väcker liv i tråden. Var i abu dhabi ska man bo? Tips på hotell? Andra att göra tips? Ex stränder, utflykter etc.

Tack på förhand!

Jag gillade Shangri-La skarpt, har dock en stor förkärlek för kedjan.
Fantastiskt bra och hjälpsam personal, fina byggnader och inredning i arabisk stil.
De har ett kanalsystem som löper längs med/mellan byggnader ända bort mot deras Traders hotel (tror det är ända bort dit) där man kan ta en gratis båt som går med jämna mellanrum och hoppa av på olika stopp.

Vi hade turen att bli uppgraderad till ett rum med stor balkong med utsikt mot Sheikh Zayed Grand Mosque som lyser upp vackert kvällstid, underbart att sitta där i kvällsvärmen med ett glas G&T i handen!
De har privat strand med många solstolar och pool i anslutning.

Hotellet ligger en bit från centrum och Yas Island men taxi är relativt billigt så det gör inte så mycket, Ferrari World och Yas Waterworld är kul om man gillar sånt!

Desert safari var också en mycket trevlig aktivitet om det sker under de lite svalare månaderna, vi fick uppleva en fantastiskt fin solnedgång över sanddynerna!

Hilton Abu Dhabi Yas Island är precis nyöppnat vilket ser trevligt ut också!
 
  • Gilla
Reactions: A87
Toppen