Senaste nytt

Tips på bra appar

TripIT Pro använder jag flitigt och är länkat ihop med ett antal reseglada kompisar.

BA, SAS, Lufthansa, Swiss, American, United och Hilton används flitigt. Måste säga att Uniteds app är riktigt grym i mitt tycke. Best in class..

ITA Marix verkar vara borta nu som jag kör IOS 10, så den saknas jättemycket..

Den där är den sämsta app jag stött på. Jag har testat den lite och den har haft mer fel än rätt. I ett fall visade den tex att jag skulle ha tillgång till en lounge som inte funnits på 4 år!
Du har haft tur som inte stött på sämre applikationer än den. ;)

Jag tycker den är okej, iaf för mitt resmönster, jag har inte varit med om så mycket fel. Sen har väl både du och jag så pass mycket koll att ett och annat fel i den inte påverkar. Eller sabbades hela din resa pga att loungen inte fanns? ;)

Eller sabbades hela din resa pga att loungen inte fanns?
Just i det fallet var jag rätt förkyld och ville bara sätta mig i lugn och ro. Då lurade appen iväg mig långt åt fanders bara för att det skulle visa sig att loungen inte längre fanns. Inte helt rätt tillfälle om man säger så. Normalt sett hade jag aldrig använt en app för att hitta loungen, men eftersom jag var rätt under isen och inte kände för att prata med någon så tänkte jag att jag skulle testa den då det flera gånger sagts att den är bra.

I övrigt använder jag rätt få appar, så det är säkert därför jag inte hittat sämre.

Har kört Tripit Pro i flera år men har aldrig tyckt om gränssnittet, rörigt framförallt på deras hemsida och avstod från att förnya prenumerationen (fungerar nog bättre om reser mycket på USA). Har nu nördat till det och kört parallellt Tripit (vanlig), TripCase, WorldMate, AppintheAir och Kayak. Helt uppenbart är att Tripit är sämst på att läsa in bifogade pdf bokningar, medan tre klarar det galant, förutom AppintheAir som jag inte riktigt har koll på ännu. WorldMate är inte bra på att presentera resorna på ett snyggt sätt så den utgår. Än så länge är TripCase min favorit med Kayak som god tvåa. Appinthe Air har jag inte fått kläm på ännu men verkar också lite rörig. Skall fortsätta utvärderingen. Återkommer.

Finns det ingen app som sparar alla ens flighter sp man kan se allt man flugit?

Kanske en där man till och med kunde logga in på sina FFPs och ladda upp sina flighter?

Lägger WorldMate ner sin tjänst?
"As of January 1st, we no longer offer new Gold memberships, hotel and car bookings in the app. On March 31st, WorldMate will be removed from the stores. Thank you for sharing this journey with us. We wish you successful travels ahead."

WorldMate Customer Care

Blir till att börja byta nu, verkar som dessa fyra är favoritor på forumet:
Tripit
Tripcase
CheckmyTrip
Kayak

Finns det några fler som rekomenderas?

Ja det är helt klart att Worldmate försvinner. Jag har fortsatt att fiffla med mina appar. Tripit har putsat upp gränssnittet och fungerar bättre nu. Tripcase fungerar också bra medan Kayak har visat sig opraktiskt när man skall lägg till bokningar manuellt. Jag skulle föreslå Tripit eller Tripcase.

Aj, tråkigt med Worldmate.. jag hade precos börjat använda det riktigt. Får utvärdera TripIt och Tripcase igen då.

Toppen