Senaste nytt

Tips på bra appar

Jag tycker TripIt har några fördelar såsom APIer så jag kan få ut min data igen på smidiga sätt. Tyvärr har de den enorma nackdelen att de inte förstår de bekräftelser jag får från British Airways rakt av, så nu har det blivit mer TripCase och jag trivs riktigt bra med den. Jag har tänkt mig skriva en rejäl jämförelse vartefter och även lite om hur jag använder teknik när jag reser.

Är denna jämförelse på gång kanske? :)

En perfekt app för att dela upp en nota heter: Cost Split (för iOS). Kan vara bra om man är ett gäng och någon är villig att betala under resan för att göra resan lite enklare i stället för att slösa tid på att betala var och en.

Jag tycker AppInTheAir verkar lovande, men de ser ut att ha lite för mycket fokus på just flygandet. En resa består ju normalt sett av en hel del andra saker också.
Jag gillar AppInTheAir med api till TripIt så får man skön bild av sina legs och lite annan rolig statistik.
0780c99099755b1110a65b587b5ff901.jpg

just started using the hopper app for mobils, you tell it where and when, it tells you if the price is good or will change. it predicts the price changes, i think its worth looking into

Hej,

(Ursäkta om detta kan vara en dubbeltråd. gjorde en sökning men hittade inget. Vänligen flytta om jag valt fel avdelning i forum.)

Min fråga är vilka appar ni använder. själv använder jag mest Priority pass, SAS, Flightaware. Vore kul att få tips på fler användbara appar.

TripAdvisor brukar jag köra när det är en ny stad man åker till. Den har dessutom offline kartor ifall man inte har roaming.

Openrice är bra i Asien för att hitta kul restauranger.

Loungebuddy

Respektive flygbolags app (Air Canada, Lufthansa, ANA e t c)

Flightradar24 betalappen.

Den där är den sämsta app jag stött på. Jag har testat den lite och den har haft mer fel än rätt. I ett fall visade den tex att jag skulle ha tillgång till en lounge som inte funnits på 4 år!
Haha, ja det var ju illa. Den har dock recensioner som man kan kolla på, och om dessa är nyskrivna så borde ju loungen vara kvar. Har du tips på någon bättre loungeapp?

Toppen