Senaste nytt

Tips på bra appar

Appar jag använder:
- Uber. Från att avsky att åka taxi till att alltid ta en Uber om jag kan, speciellt gillar jag att man vet ungefär vad det kommer kosta, vilken typ av bil man kommer få och kan göra alla val man vill utan att behöva stå utomhus och frysa.
- Maps.me gillar jag för kartorna, även om google maps funktion är ungefär densamma.
- Opentable. fantastiskt när man vill boka bord till 6 personer, speciellt om man inte riktigt vet vad men när och var.
- Yelp. Samma anledning.
- Taxikurir hade jag när jag pendlade till Umeå, nu har jag tagit bort den eftersom jag så sällan bokar taxifärder men jag gillade appen helt klart.
- SAS/BA/AA-apparna. Inte för att jag gillar dem men det är skönt att kunna få boardingpasset digitalt. Apparna är alla ganska dåliga, även om SAS har blivit bättre.
- Field Trip - för att hitta saker att göra och se.
- Tripit pro - fick jag av Starbucks för något år sedan. Mycket bra app.
- UD resklar - alltid bra att ha numret till ambassaden tillgängligt och information från UD.
- Spotify - jag skulle inte klara av flygresor utan den.
- OpenVPN connect - för att göra så min iPhone och iPad tar sig för the great firewall of china.
- Google hangouts - som skype men billigare eftersom lokalsamtal i USA är gratis (och det är framförallt det jag ringer och SMSar till).
- AirBnB/Hotels.com/Booking.com/hotellapp laddar jag ner beroende på vad jag bokat för något. Kan inte säga att jag tycker någon av dem är sådär jättebra.

Men stay tänkte jag ladda ner och pröva.

Astrill VPN
Astrill VPN Sign up - Step 1
Ett måste under mina Kina-vistelser samt för Pandora.

Pandora
VPN samt amerikansk Apple-ID krävs. Streaming radio, skapa dina egna favoritkanaler.

Oanda
Aktuell valuta

4sqwifi
Sök efter wifi och lösenord

Pocket
Kom åt sparade websidor på datorn även på iPad och iPhone.

Några av mina favorit reseappar (android)
Podcast Addict
Spotify
Awardwallet
MoneyWise Pro
Mobisle notes
Priority pass
Tapatalk
Loungebuddy
Tripit
Yelp
Google Maps
Viber

Hur har det gått, har du hittat någon favorit?

Kayak:
Var riktigt stökig och full med reklam.

Tripit:
Ger mig felmeddelande efter felmeddelande... Är det inte mailadress som är fel när man ska autoimportera från mailen så är det "sorry we could not import your flight details with the information you emailed us".

Worldmate:
Inget händer efter att jag får det här mailet.

Dear Brandten,
We have received your email with the subject: "xxx" and it is now being processed.
We will update you shortly when the process is done.

CheckMyTrip:
Får bara det här trots att mailadressen är korrekt.

Sorry, we have encountered an error.
Your reservation is not added in CheckMyTrip.
Please re-send your confirmation email from the email address you registered in CheckMyTrip.

Så summa summarum är att alla fungerar dåligt (iallafall för mig).

Jag har använt Tripit betalversion i många år, user interface inte det bästa men den har fungerat ganska bra. Ger ibland fel information dock, inställt flyg och fel terminal, lätt att kolla när man är på flygplatsen men irriterande, den är inte heller jättebra på att läsa in alla bokningar. Samtidigt har det varit skönt att ha alla bokningar på ett ställe. Men gav mig inte tillräckligt med mervärde för att fortsätta betala.

Provar nu Worldmate istället. Är bättre på att läsa in bokningar och lite mindre komplicerat gränssnitt. Men levererar inte SMS som Tripit gör i sin betalversion vilket innebär att du måste vara internet uppkopplad för att ha koll på vad som händer. Som ett ställe att ha allting samlat OK men ger dig dåligt med stöd för ändringar. Fördelen är att det är en blygsam engångskostnad för appen till skillnad för Tripit årsavgift på 50 USD.

Tripit i betalversion är bättre trots sina brister är min slutsats, går kanske tillbaks dit.

Ingen som använder TripCase? Installerat den och är nöjd än iaf!

Kom gärna med kommentarer och erfarenheter angående denna app!

Toppen