Senaste nytt

Tips på bra appar

Jag uppgraderade min Tapatalk app. Innan uppgraderingen så var det väldigt lätt att ta bort lästa och olästa trådar.
Förmodligen är jag helt blåst, jag använder "markera som läst" varje gång jag läst ett inlägg men det ligger kvar i alla fall.
Hur får man bort inlägget?

Jag uppgraderade min Tapatalk app. Innan uppgraderingen så var det väldigt lätt att ta bort lästa och olästa trådar.
Förmodligen är jag helt blåst, jag använder "markera som läst" varje gång jag läst ett inlägg men det ligger kvar i alla fall.
Hur får man bort inlägget?

Håller med, efter uppdateringen är appen nästan värdelös:
Den var iaf väldigt mkt tydligare och mer lättläst förut :/

Ulmon City Guides. Bästa funktionen är offlinekartan som funkar utan internetanslutning.
Ett relaterat tips är att man kan spara ner kartor i Google Maps också för offline-användning. Jag föredrar detta eftersom jag kontinuerligt lägger till favoritplatser osv i Google Maps sedan flera år tillbaka.

Centrera kartan över en hel stad (T.ex), peka i sökfältet, scrolla längst ned, och välj "save map to use off-line" så har du hela kartan ned till närmsta zoomnivå på telefonen.

Bra appar, tycker jag:
- Uber
- SPG
- OnTheFly (ITA Matrix, men använder inte så ofta på telefonen)
- TapaTalk
- Tågtavlan 2
- Priority Pass
- RTAP (Paris motsvarigehet till SL - något fö SL att ta efter!!)
- STHLM Traveling (motsv. SL.se)
- Rebtel
- Tdningen RES (kom med gratispren. kandidat till att avinstalleras... )

Last edited:
Låter som en bra idé. Själv är jag numera helt frälst på Uber. Jag har svårt att tänka mig att åka till ett resmål där de inte finns faktiskt.
Jag gillar också Uber men har tyvärr inte möjlighet att styra resmålen riktigt så strikt :-(

För de av oss som kuskar hyfsat mycket inrikes vill jag slå ett slag för nya appen från taxikurir/020 (samma app, olika branding, samma backend). De har uppenbarligen lärt sig lite av konkurrensen från Uber.

Inte alls lika välputsad som Uber appen. Men man kan förregistrera kortet (inkl AmEx och av någon anledning PayPal), och då slipper man tjafset med korthantering när man är framme, och får kvittot som pdf i mailen precis som Uber. (och inget "apparaten är trasig jag kan köra dig till bankomat")

Och den har ju faktiskt ett par fördelar mot Uber - fastpris överallt (bra i rusningstid!) och möjlighet att förboka. Men framförallt så är det täckningen i städer runt om i Sverige..

Toppen