Senaste nytt

Tips på bröllopsresa, exotiskt och varmt resmål

Jag skulle vilja bumpa den här tråden och specificera den lite mer då det blir dags för mitt hjärta och mig själv att dra ut på en bröllopsresa i höst, närmare bestämt från mitten av september, ang datum är vi flexibla, gärna 2-3 veckor.

Vi skulle helst vilja ha en klassisk bröllopsresa, varmt, sol, bad, privat, god mat osv. ...
För resan tänker vi oss att lägga ca 40 000-50 000
Kan man baka in så jag kan använda 100.000 EB poäng och en 2-4-1 är ju det lysande.

//andreijas

Tänker i dessa banor:

Försöka använda 100k EB-poäng och 2-4-1 till en t/r med SAS GOT-EWR. Svårt, kanske omöjligt?
Sedan flyga Delta från NY t/r till Curacao.

Stanna minimal tid i NY på ditvägen, men ett par dagar på hemvägen. Kikat runt lite, men är rädd att det kommer falla på resan med SAS.

Kan tilläggas att det kommer bli aktuellt först sep-okt 2014, så har ju lite tid på mig :)

Där sa du något. Inbillat mig att det kommer vara vi och pensionärerna då, men kanske har fel?

Inte omöjligt att det är så, men de brukar sällan störa... Jag har rest två gånger med Royal Caribbean och tyckte det var kanon. (Tredje resan kommer i jul). Det finns en tråd om kryssningar här någonstans och jag tänkte nog försöka göra en trip report i jul.

Vill man ha den bästa kombinationen av sightseeing och resort är kryssningar oslagbara om du frågar mig. Och prisvärda.

Inte omöjligt att det är så, men de brukar sällan störa... Jag har rest två gånger med Royal Caribbean och tyckte det var kanon. Vill man ha den bästa kombinationen av sightseeing och resort är kryssningar oslagbara om du frågar mig. Och prisvärda.

Håller helt med herr Agehall om detta:)

Om ni vill kryssa så ta den inte från NY. Ta den från Florida. Trippen mellan NY och Florida ger ingenting och båten kommer du kunna ganska snart ändå.

Det är fel anledningar. :) Man har fler valmöjligheter om man utgår från Florida. Däremot tycker jag själv att tiden ombord är riktigt värdefull. Det är skönt att vara till havs och inte störas av någonting utan bara sitta vid poolen och ha det bra.

Filippinerna är ju ett givet val. Vackert så ögonen tåras och bra prisbild. Finns hyfsade priser via HongKong eller Singapore

Toppen