Senaste nytt

Tips på affärsmässiga gåvor

Sedan är det väl också en vinkel att folk ofta har sin egen metod/strategi för att äta dem.
Själv häller jag upp en handfull och räknar omedvetet ut bäst prioriteringsordning för att skapa "ordning". Tex är där 2 vita, 2 gröna och en röd måste jag först äta 1 vit och en grön för att uppnå färg-harmoni. Är där istället 3 vita, 3 gröna och en röd åker den röda ner först för en fin balans i mängden. Ligger det ett gäng bilar i en skål kan även 3-dimensionell balans vara viktig.
Osv, jag har iaf ett gäng regler som måste uppfyllas för att äta bilar och det är en extra dimension på godisätandet där en snabb plan för optimering ingår.
Underbart att fler än jag har OCD gällande i hur man äter godis!

Sedan är det väl också en vinkel att folk ofta har sin egen metod/strategi för att äta dem.
Själv häller jag upp en handfull och räknar omedvetet ut bäst prioriteringsordning för att skapa "ordning". Tex är där 2 vita, 2 gröna och en röd måste jag först äta 1 vit och en grön för att uppnå färg-harmoni. Är där istället 3 vita, 3 gröna och en röd åker den röda ner först för en fin balans i mängden. Ligger det ett gäng bilar i en skål kan även 3-dimensionell balans vara viktig.
Osv, jag har iaf ett gäng regler som måste uppfyllas för att äta bilar och det är en extra dimension på godisätandet där en snabb plan för optimering ingår.
Rosa --> Grön --> Vit.
Vet att dom säger att det är samma smak, men min hjärna luras och får för sig att den rosa smakar lite jordgubbe, medan vit har mer mintsmak som jag gillar

Det var en bra idé tyvärr har jag ingen välsorterad butik i närheten men om man exempelvis passerar Gränna så kan det ju vara värt att köpa med ett gäng lokala. Finns en story kan det upplevas exklusivt oavsett pris.
RC Bon Bon på Arlanda kanske är en mindre omväg?
1773710442581.jpg

Jag råkar veta att en grupp elektroingenjörer på KTH nyligen gjort som projektarbete en maskin som sorterar en påse bilar efter färg :)

Min (utländska) fru hävdar att man inte kan känna skillnad i smak mellan färgerna...

Det pratas ju en hel del i politiken om att det ska ställas krav på svenska värderingar och vissa språk- och kunskapsprov för att kunna få svenskt medborgarskap.
Jag tänker att det räcker väl med att ha ett blindtest där man ska identifiera färgen på Ahlgrens bilar utifrån smak.

Toppen