Senaste nytt

Tips om speciell weekend i New York

AABack2ARN

Medlem
Book of Mormons är helt klart sevärd - i synnerhet om man gillar lite elak humor som gör paraodi på religon. Såg den på Broadway för några år sedan.

Alltid fullbokad? Menar du om om du försöker köpa billiga biljetter samma dag, eller boka när du kommer dit? Vi bokade härifrån Sverige någon månad innan och då fanns det ganska gott om platser har jag för mig. Dyrt men sevärd.

P.S. Går för övrigt även i London
 

ulagun

Medlem
Början mars fullbokad enligt conciergen på Hilton.
Åter NY slutet på månaden. Fanns enstaka återbudsbiljetter för ca. 3.000 sek/styck.
Förra året i februari helt slutsålt under våra tre dagar.
Därav tipset att som du, boka hemifrån i god tid.
 

Ozz

Medlem
Fasiken vad roligt med så mycket bra input, även om jag inte citerar alla svar här så är alla lästa nogsamt och jag ämnar återgå till tipsen i tråden när jag kommer boka middagar och ev. sevärdheter :)

@Ozz det finns en separat tråd om Hamburgare i New York, tror den täcker de flesta tänkbara möjligheter av burgare :).
Den har jag redan stenkoll på :)

School of Rock var riktigt bra! Såg den i februari men fick biljetter via Rush tickets = att köa på morgonen. Men med så kort tid så skulle jag inte offra någon timme i kö (i mitt fall handlade det om att köa från kl 8 till 10 och då var jag först i kön, men gissar att det är lite annat läge i juni i jmf med februari hur många som orkar/vill stå ute och köa sett till väder och vind).

Ha en fantastisk weekend i NYC! :)
Bokade precis biljetter till School of rock, rad 4 (Front Center) :)
Tackar, lovar att jag skall göra vad jag kan för att ha en fantastisk weekend!

Ett lite annorlunda tips är: Museum of Sex | NYC
Toppen, tack för tipset! Borde dessutom vara avdragsgillt eftersom jag är i branschen ;)

Hilton Times Square är ett bra val. Skrivit förut att Doubbletree Times square anser jag vara snäppet bättre. Finns även antal enklare men prisvärda Hilton Garden, men kanske inte för att fira 50-årsdag. Viktigast undvik Hilton New York, då kan ni lika gärna boka sunkigt youth hostel.
Avslutningsvis om ni väljer Hilton times square och gillar blues R&B, soul, 60-70tals rock så är Muddy Waters Bluesclub rakt över gatan rätt ställe
Sökte lite här på BC innan om vilka Hilton i NYC som rekommenderades och fick ganska klart för mig tidigt att undvika Hilton New York...
Doubbletree Times square har jag inte kollat på, värt att kolla upp i min jakt på boende.
Tack för tips om Muddy Waters Bluesclub, kommer absolut bli aktuellt om vi bor där.

Japp, håller på att kolla några olika kryssningsalternativ, blir ev. med middag, skall googla lite bara så man inte beställer nån sunkig buffékryssning.
One World Observatory, kan absolut vara nåt, skall kolla på det, tack för tips.

Checklist:
Flyg bokat
ESTA fixat
Musical bokat

Nästa grej i planeringen blir att boka hotell, helikoptertur och eventuell kryssning.
Men nu blir det att kolla lite hockey när Sverige säkrar kvartsfinalplatsen :)
 

RickardG

Medlem
Kolla restaurangen Buenos Aires på 6th om ni vill äta bra kött i avslappnad miljö. Helikopterturen är minnesvärd men sök på rabattkuonger på nätet innan du bokar, finns en hel del att spara - och ta en tidig morgontur så slipper ni de frekventa förseningarna. Gratis utomhus bio i Bryant park är romantisk. Ta er fram med tunnelbana eller till fots på dagtid, Uber på kvällstid eller till/från flygplats.
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

MWi

Medlem
The High Line är en riktigt bra start på dagen för en morgontur om temperaturerna inte är för höga. Jag gillar också att ta med take-away till vattnet mitt emot FN-skrapan (gå av vid första stoppet på 7an när du åkt över bron till Queens och gå två kvarter ner till vatten), spelas ofta musik om kvällarna på sommaren och finns inte alltför sällan bord på restaurangerna. Tycker av princip att rundtur med båt och Frihetsgudinnan är överskattat. Åk hellre som "vanligt" folk med Staten Island-färjan (tar ca 1,5h om man är snabb i bytet på andra sidan) så får ni riktigt bra utsikt och kan ta ett glas vin beroende på tiden på dygnet.
 

MWi

Medlem
Om man inte vill se musikal så är A Curious Incident riktigt bra, har inte sett den i NYC men i West End så var det fantastiskt :)
 

agehall

Medlem
Ett lite annorlunda tips är: Museum of Sex | NYC

Jag tyckte inte det var speciellt bra när vi var där. Men det var ett par år sedan så det kan ju ha blivit bättre. Det var iaf inte speciellt dyrt, så det kanske får anses som prisvärt.

Håller med om båda sakerna...
 

MWi

Medlem
Jag tyckte inte det var speciellt bra när vi var där. Men det var ett par år sedan så det kan ju ha blivit bättre. Det var iaf inte speciellt dyrt, så det kanske får anses som prisvärt.


Håller med om båda sakerna...

One World Observatory är relativt dyrt ($32/pers) men jag tyckte att det var klart värt det när jag väl kom upp, slår Top of the Rock med hästlängder och har en riktigt trevlig Skybar
 
Toppen