Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Det finns ingen access till FCT airside. Du måste alltid ta dig dit själv och har varit så "alltid", inget som är nytt. Det är en terminalen för folk som startar resan i Frankfurt, inte för transit. Att det går att nyttja även i transit är en annan sak, men då får man även nyttja sina egna ben och gå in i Tyskland först och sen gå bort några 100 meter. Annars fungerar ju FCL lika bra, samma utbud mer eller mindre om det är för jobbigt att gå.
Fast om man nu ska dit för första gången då måste man ju gå till FCT, är ju liksom hela grejen :D

Ja bedrövligt att man ska behöva gå :)
Läste nånstans att folk använt FCL även vid arrival. Stämmer det?

FCL A/B funkar bara om du har en resa vidare med Lufthansagruppen. Som JNB-FRA-ARN. Man kan också gå till FCT om man vill för hemresa men jag har själv aldrig orkat. Notera båda gäller om man åker vidare samma dag som First ankommer. Det gäller inte om man sover över i FRA.

Renodlat ”Arrivals Lounge” finns också på FRA, men jag tror den är stängt för tillfället.

Jag frågade precis om lite olika datum och fick förvånansvärt bra träffar. Efter en stund sa dock agenten "på det här flyget finns också business, eller first som man säger". Vadå som man säger!?!? Då blir man väldigt misstänksam om vad de egentligen sökt på. Nån som råkat ut för detta? Dock var agenten inte så sugen på att söka sträcka för sträcka, så får iaf ringa in igen...

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen