Niklas Edström
Medlem
Jag frågade precis om lite olika datum och fick förvånansvärt bra träffar. Efter en stund sa dock agenten "på det här flyget finns också business, eller first som man säger". Vadå som man säger!?!? Då blir man väldigt misstänksam om vad de egentligen sökt på. Nån som råkat ut för detta? Dock var agenten inte så sugen på att söka sträcka för sträcka, så får iaf ringa in igen...
Just det har jag inte varit med om men det kan absolut vara olika nivå på de man pratar med. Jag brukar fråga vad det finns för bokningsklasser, då säger de oftast ekonomi och business sedan får man fråga om first.
Jag har krånglat en del med dem senaste veckan gällande en resa till Asien med utgångna poäng. Först fick jag svar att jag hade rätt till avbokning med ett års giltighetstid på de poäng som gått ut. Valde att avvakta och nästa gång fick jag svar att jag inte hade rätt till avbokning. Tredje gången sa de att jag varken hade rätt till avbokning eller ombokning, så jag hänvisade till vad som står på hemsidan och kopplade hon tillbaka mig till kön. Fjärde personen fixade avbokning med återbetalning.