Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Men satan.. idag släpptes två first class biljetter till Bogota på vårt datum. Men Tallinn numret har bara öppet kontorstider. Finns det något annat sätt att uppgradera våra business till first så inte biljetterna försvinner till imorgon?
Wooho kul!
Bara ställa larm och ringa när dem öppnar.

Men satan.. idag släpptes två first class biljetter till Bogota på vårt datum. Men Tallinn numret har bara öppet kontorstider. Finns det något annat sätt att uppgradera våra business till first så inte biljetterna försvinner till imorgon?

Du kan ju boka via vanliga kundtjänst om du inte använder 2-4-1. Har du en oanvänd 2-4-1 så kan det gå att boka med den om man frågar snällt och förklarar läget men det är inget du kan räkna med.

Jo det är 2-4-1 vouchern jag använt för bokningen. Det funkar inte med guldsupporten ens om man har guldkort? Det måste gå via Tallinn?

Är shanghai helt död numera med LH i first? Tycker jag kikat flera dagar (främst awardfares, som väl hämtar från uniteds sökmotor), eller har nån sett/bokat PVG senaste 3-4v? Förr kändes den ju väldigt öppen.

Är shanghai helt död numera med LH i first? Tycker jag kikat flera dagar (främst awardfares, som väl hämtar från uniteds sökmotor), eller har nån sett/bokat PVG senaste 3-4v? Förr kändes den ju väldigt öppen.

Hela Asien är dött, kommer någon enstaka HND, PEK eller PVG men väldigt glest.

Ytterligare frågor till er med koll, nu när jag (förhoppningsvis) bokar om 2-4-1 och uppgraderar från business till first imorgon:

1) tillkommer det avgifter då för uppgraderingen/telefonservice?
2) har jag förstått det rätt att man får betala poäng som om både ut och hemresa går i first även om uppgraderingen bara gäller ut?
3) gällande hemresa, vi är ju iväg 14 dagar så eventuella first biljetter hem går inte att hitta förrän resan väl är påbörjad. Går det att uppgradera även då, och om man redan betalat för "first" hur blir kostnaden då för uppgradering på hemresan?

1) tillkommer det avgifter då för uppgraderingen/telefonservice?
2) har jag förstått det rätt att man får betala poäng som om både ut och hemresa går i first även om uppgraderingen bara gäller ut?
3) gällande hemresa, vi är ju iväg 14 dagar så eventuella first biljetter hem går inte att hitta förrän resan väl är påbörjad. Går det att uppgradera även då, och om man redan betalat för "first" hur blir kostnaden då för uppgradering på hemresan?

1) 150:- per pers i ombokningsavgift
2) Nej, du betalar bara för först ena hållet.
3) Nej, inga ändringar efter avresa. Dela upp i två enkelresor om du vill kunna göra så. Kostar dock 20% mer att boka 2 enkla jfrt med t o r.

1) 150:- per pers i ombokningsavgift
2) Nej, du betalar bara för först ena hållet.
3) Nej, inga ändringar efter avresa. Dela upp i två enkelresor om du vill kunna göra så. Kostar dock 20% mer att boka 2 enkla jfrt med t o r.

Tror vi kan leva med 1 ;)
3) Surt eftersom first inte släpps förrän 14 dagar innan på LH och det är samma dag som vi påbörjar resan. Även om det skulle dyka upp biljetter den dagen så har inte Tallinn öppnat kundtjänsten innan avresan... men förhoppningsvis blir det first ena riktningen iaf och business hem!

Förövrigt, Frankfurt har en egen terminal för first.. hur tar man sig till den om man flyger in via connection från Stockholm? :)

Toppen