Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Försöker att boka om 2 award platser i Business till First med Lufthansa.
Awardfares visar att det finns flera platser i F men det går ändå inte att genomföra ombokningen eftersom bokningen får inte status "Confirmed".
Enligt Tallinn ska man vänta tills de blir releasade av Lufthansa.
Har någon vart i en liknande situation?
Vet ni hur lång ungefär det tar att få såna biljetter bokningsbara?

Tack!

Det finns otaliga data om detta i forum - rek. starkt att ta tiden att läsa igenom detta så lär man sig mycket på kuppen!
LH first släpps tidigast 14 dagar före avresa men kan även släppas några få timmar före avresa. Ingen garanti alltså

Det finns otaliga data om detta i forum - rek. starkt att ta tiden att läsa igenom detta så lär man sig mycket på kuppen!
LH first släpps tidigast 14 dagar före avresa men kan även släppas några få timmar före avresa. Ingen garanti alltså

Jag har läst massor av allt här på forumet.
Lufthansa HAR släppt platserna idag. Det gäller den 06 Nov. Platserna är synliga överallt - United, LiftMiles, AwardFares, även SAS bekräftade. Men ändå kan man bara stå på väntelistan. Det är det som är så konstigt.

• Gilla
Reactions: Gus
Låter märkligt. Eurobonus har ingen väntelista på LH First men Lufthansa Miles and More har en waitlist.

Försöker att boka om 2 award platser i Business till First med Lufthansa.
Awardfares visar att det finns flera platser i F men det går ändå inte att genomföra ombokningen eftersom bokningen får inte status "Confirmed".
Enligt Tallinn ska man vänta tills de blir releasade av Lufthansa.
Har någon vart i en liknande situation?
Vet ni hur lång ungefär det tar att få såna biljetter bokningsbara?

Tack!
Hur dags försökte du? Har tidigare upplevt att awards släpps i SAS system först kl 12 även om de syns i tex ANAs innan.

Låter märkligt. Eurobonus har ingen väntelista på LH First men Lufthansa Miles and More har en waitlist.
Visst låter det märkligt.Jag har pratat men Lufthansa och de säger att det är inget de kan göra åt.Enligt Tallinn ät det ok att göra en ny bokning men inte en ombokning, som i vårt fall. Om de bokar om så får vi status HL (Waiting list) istället för HC (Confirmed).
Det ända som återstår - Just wait and see.

Last edited:
Visst låter det märkligt.Jag har pratat men Lufthansa och de säger att det är inget de kan göra åt.Enligt Tallinn ät det ok att göra en ny bokning men inte en ombokning, som i vårt fall. Om de bokar om så får vi status HL (Waiting list) istället för HC (Confirmed).
Det ända som återstår - Just wait and see.
Var samma sak för mig i augusti, så bokade av och bokade på nytt. Sen kunde jag inte lägga till hemresan när de biljetterna väl släpptes. Platserna hem såg de när de gjorde en helt ny bokning, men inte när de var inne på min befintliga.

Jag har läst massor av allt här på forumet.
Lufthansa HAR släppt platserna idag. Det gäller den 06 Nov. Platserna är synliga överallt - United, LiftMiles, AwardFares, även SAS bekräftade. Men ändå kan man bara stå på väntelistan. Det är det som är så konstigt.
Jag hade något liknande för lite drygt en månad sedan (Award 2-4-1 med 2 pers). Hade en bokning med SK + Eva Air (BR) ARN-LHR-TPE, tre dagar innan resan så släppte LH 2 biljetter i F. Kunde boka dem men agenten kunde inte få biljetterna bekräftade, frågade inte så mycket om orsaken men kunde hur som helst inte få något mejl med biljetterna.

Agenten erbjöd sig att försöka få igenom dem senare. Poängterade hur viktigt det var för mig och agenten lovade återkomma så snart som möjligt. Cirka två timmar senare (dvs vid 11-11.30) ringde en annan agent tillbaka och så att det var klart och ville ha kreditkortsuppgifterna och några minuter senare så låg biljetterna i mejlen. Har ju bokat LH F utan problem tidigare, men denna gång behövdes tydligen någon form av manuell handpåläggning.

Jag hade tillräckligt med poäng så jag låg kvar med gamla tills jag fick den nya bekräftad.

Men satan.. idag släpptes två first class biljetter till Bogota på vårt datum. Men Tallinn numret har bara öppet kontorstider. Finns det något annat sätt att uppgradera våra business till first så inte biljetterna försvinner till imorgon?

Kan man ringa guldsupporten eller det måste gå via Tallinn?

Last edited:
Toppen