Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Ring in på måndag under kontorstid på Voucher-numret så bör de kunna dra om poängen + voucher. I värsta fall kanske du kan omboka till något extra flyg inrikes för att sedan ta bort det. Kostar 300kr för ombokningarna men det kan vara värt de, då det innebär ganska många poäng antar jag.
Gick fint att lägga till Amex vouchern idag. Det är samma telefon nummer jag ringde idag som i lördags. Inte något annat nr för SAS Amex.

Lyckades även få till F på hemresan via FRA nu på torsdag. Från FRA vidare till ARN med LH vilket betyder att FCT är tillgängligt hoppas jag?

Lyckades även få till F på hemresan via FRA nu på torsdag. Från FRA vidare till ARN med LH vilket betyder att FCT är tillgängligt hoppas jag?
Nej, endast förstaklasslounger (FCL) på ankomst. Personligen tycker jag att skillnaden är liten och brukar inte tycka det är värt extra promenader och säkerhetskontroller för att komma till FCT.

OK, men denna review från "The Points Guy" från 2022 menar att det skall gå. Har ju aldrig varit där så är sugen på att testa.

"This is meant as a departure lounge for travel originating in Frankfurt, meaning you cannot use this lounge if your travel is terminating in Frankfurt (unlike like the First Class Lounges in the A Gate or the still-closed B Gate area, which ordinarily welcome arriving passengers). However, if you are connecting via Frankfurt on a Lufthansa Group carrier (Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels Airlines), you can use this lounge before your connection as long as you arrived same-day in first class or hold HON status."

Nej, endast förstaklasslounger (FCL) på ankomst. Personligen tycker jag att skillnaden är liten och brukar inte tycka det är värt extra promenader och säkerhetskontroller för att komma till FCT.
Du har fel. Ankommer man FRA med LH longhaul i First och flyger vidare med LH i Business eller economy inom Europa kan man knata bort till FCT. Har gjort detta två ggr, en gång MEX-FRA-AMS och en gång BOG-FRA-ARN.

Toppen