Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Flera har rapporterat att det går att ringa och boka F på helgen, tror inte status påverkar så mycket. Var beredd på en väldig massa HUACA bara.
Vi som ringt på helgen är nog EBG eller högre, därför vi kommer fram. Vanliga voucher numret är stängt på helger och utan status kommer du inte fram på vanliga numret heller.

En annan grej:
Det verkar ju inte finnas en enda bonusresa till/från CPH-MUC/FRA närmaste dagarna. Inte ens i Eco.
På SAS hemsida står det att det är problem med sökningar inom 4 dagar.
Kan det då finnas tillgänglighet som bara inte syns för oss simpla resenärer?
Kan tänka mig att åka vart som helst nu innan övergången, bara för att få till en sista First, men det är ju svårt om man måste ta bilen till FRA...
Noterade samma förra helgen när jag tittade på hemresor från Tyskland nu på lördag. Helt tomt på alla bonusresor, enda jag hittade var till Stavanger via Milano.
Är ju prime vecka på semester och mycket går nog fullt och sas flyger mindre storstad och mer charter på helgen.

Vi som ringt på helgen är nog EBG eller högre, därför vi kommer fram. Vanliga voucher numret är stängt på helger och utan status kommer du inte fram på vanliga numret heller.

Noterade samma förra helgen när jag tittade på hemresor från Tyskland nu på lördag. Helt tomt på alla bonusresor, enda jag hittade var till Stavanger via Milano.
Är ju prime vecka på semester och mycket går nog fullt och sas flyger mindre storstad och mer charter på helgen.
Taylor Swift spelar i Tyskland ;)

Fast vanliga numret är öppet 9-17 på lördagar och 9-18 på söndagar. Och visst kan man boka med voucher på vanliga numret nuförtiden, det har i alla fall jag gjort då jag inte hittade något annat nummer.

Fast vanliga numret är öppet 9-17 på lördagar och 9-18 på söndagar. Och visst kan man boka med voucher på vanliga numret nuförtiden, det har i alla fall jag gjort då jag inte hittade något annat nummer.
OK, det hade jag inte koll på. Om det är öppet kan du boka med fullt antal poäng och sen applicera vouchern på måndag. Men det kräver att fu har poäng för fullt pris i så fall.

Jag är statuslös (silver) och har gjort två stycken ombokningar, så inte nybokningar iofs, under helg på vanliga numret. Men det är nog mycket enklare att få igenom om resan är på mån/tis ex. Även fått biljettering på en söndag.

Såg 2 PAX på LH717 i First och passade på att ringa agent för att fråga om ombokning av hemresa (med förväntat svar NEJ NEJ, och NEJ). Svaret blev istället att "självklart går det bra" följt av "men tyvärr ser jag ingen tillgänglighet" samt "men du kan ju ändra fram tills imorgon" (2024-07-21, avresa 2024-07-22). Detta verkar ju inte vara enligt SAS egna riktlinjer. Rouge agent? :)

Toppen