Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Detta var nytt för mig. Jag har tidigare bara letat direkt från FRA/MUC. Men här får man ju 2 segment i F. Är det vanligt att dessa släpps? Och vet du vilka rutter?
Jag är i fart med att leta en ny resa i F
Finns på alla rutter i teorin. Inte svårare än att su sätter ihop en "hemresa" med en "utresa" till en bokning och sen ska du bara få SAS att godkänna routingen också vilket inte är helt självklart.

Hur blev det med ryktet att man inte får boka Star Alliance-resor tidigare än fyra dagar innan avresa?

Går det fortfarande att nypa First med ett par tre dagars framförhållning?

Hur blev det med ryktet att man inte får boka Star Alliance-resor tidigare än fyra dagar innan avresa?

Går det fortfarande att nypa First med ett par tre dagars framförhållning?
Det har inte pratats mer om det vad jag sett på Facebook. Någon kanske har bokat senaste 7 dagarna och kan dementera ryktet?

Det har inte pratats mer om det vad jag sett på Facebook. Någon kanske har bokat senaste 7 dagarna och kan dementera ryktet?

Denna postades i tråden om frågor kring hur man bokar awards med eurobonus.
1719510259909.png

Fick samma info från en agent nyss efter att hon pratat med back-office väldigt länge, men hon sa också att det alltid varit så vilket gör mig lite tveksam. Någon som bokat på sistone?

Fick samma info från en agent nyss efter att hon pratat med back-office väldigt länge, men hon sa också att det alltid varit så vilket gör mig lite tveksam. Någon som bokat på sistone?
Agenten är uppenbarligen en av (tyvärr många) okunniga medarbetare hos SAS eftersom hon påstod att det alltid varit så. Låter likt en agent jag pratade med nyligt som påstod att man inte kunde kombinera economy och business i samma bokning av Star Alliance awards. Väl värt att göra ett nytt försök och ringa igen. Har tyvärr inte bokat något med kort framförhållning själv senaste tiden så jag vet inte om det fungerar. Det har dock inte kommunicerats något från SAS om att någon ny regel införts eller liknande. Iofs hävdade väl SAS under X antal månaders (?) tid att det var tekniska problem som orsakade att man inte kunde boka SQ awards, så man vet ju aldrig...

Lugnande besked från annan tråd. Får hoppas att det inte bara var tur:

Ombokade precis till en first på tisdag, var inga problem och agenten kunde biljettera direkt.

Knep en F tidigare idag så allt är som vanligt. HUACA tills man kommer till en agent på gold support helgtid som kan/vågar boka 241 gick fint också.

Tillägg: omedelbar biljettering på helg utan att jag bad om det. Hade räckt med biljettering måndag för mig men det gör ju absolut ingenting.

Last edited:
Toppen