Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Enl ryktet gäller de alla Star Alliance Awards. Men jag väljer att inte oroa mig förrän vi hör något officiellt, hur ofta har vi inte hört liknande rykten som inte visar sig stämma?

Forhåpentligvis er det bare en teknisk feil på nettsiden. Noen som har forsøkt å booke over telefon?

1718962798952.png

Folk har rapporterat om det idag, flera som bokat tidigare i veckan utan problem.

Får hoppas det bara är ett rykte som sagt. Litar inte för en sekund på denna typ av info som någon basunerar ut som sanning.
Det verkar gälla online, men inte per telefon (oavsett klass).

Också öppet midsommar tydligen…

En annan fråga, om man har CPH-FRA-MUC-EWR där MUC-EWR är i first medan CPH-FRA-MUC är i ekonomi, kommer man in i FCT ändå?
Enligt vad jag har läst mig till från olika håll så är det "same day departure" med LHG F, dvs det ska gå bra så länge din flight MUC-EWR är samma dag som FRA-MUC. Jag förutsätter att du har allt på samma biljett.

Nedan är de officiella reglerna:
"First Class Terminal: entry to the First Class Terminal in Frankfurt is only possible with a confirmed First Class flight on the same day with Lufthansa, SWISS or Discover Airlines. HON Circle Members have access to the First Class Terminal for Austrian Airlines, Brussels Airlines, Air Dolomiti, Lufthansa, Lufthansa City Airlines or SWISS flights."

Toppen