Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Någon som har erfarenhet av att boka om så tätt inpå? Två i kundtjänst som sagt att det är ok att göra ändringar hela dagen innan, alltså inte exakt 24h men litar såklart inte på detta :)

Någon som har erfarenhet av att boka om så tätt inpå? Två i kundtjänst som sagt att det är ok att göra ändringar hela dagen innan, alltså inte exakt 24h men litar såklart inte på detta :)

Detta kan jag däremot med förtroende säga att det stämmer, du kan boka om tills kundtjänst stänger dan innan resan.

Se också detta på första inlägg för 2-4-1 tråden:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till 17:00 dagen före första flighten.

Rimligtvis så innebär det också att om du har tillgång till guldlinjen så kan du ändra fram till 23.59 dagen innan, men skulle inte rekommendera att chansa på det...

Detta kan jag däremot med förtroende säga att det stämmer, du kan boka om tills kundtjänst stänger dan innan resan.

Se också detta på första inlägg för 2-4-1 tråden:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till 17:00 dagen före första flighten.

Rimligtvis så innebär det också att om du har tillgång till guldlinjen så kan du ändra fram till 23.59 dagen innan, men skulle inte rekommendera att chansa på det...

Det var nytt för mig, även om jag har läst många kommentarer om ombokning nära utresa.

Varför prata vi om 24 timmar innan flighten då? I vilken situationen gäller det?

Jag ställer frågan för jag har ett flyg ARN-VIE 6:30 på en tisdag om några veckor, sen vidare till FRA och EZE.
Jag trodde att det skulle vara omöjligt att ändra till First på måndag om det dyker upp. För 3 dagar innan blir det lördag och då måste man kämpar med att hitta en agent som vill/kan göra ändringar under helgen. Betyder det att jag kan ringa även på måndag om det är fortfarande tillgängligt?

Cirkulerar ett rykte på Facebook just nu att awards med eurobonus måste bokas minst 4 dagar innan. Någon som vet om det stämmer? Inget har kommunicerats ut om det, men skulle det stämma blir det problem boka LH F i sommar

Cirkulerar ett rykte på Facebook just nu att awards med eurobonus måste bokas minst 4 dagar innan. Någon som vet om det stämmer? Inget har kommunicerats ut om det, men skulle det stämma blir det problem boka LH F i sommar
Läste samma, SAS verkar ju haft problem med att visa sökresultat närmaste dagarna så förhoppningsvis handlar det bara om det.

Läste samma, SAS verkar ju haft problem med att visa sökresultat närmaste dagarna så förhoppningsvis handlar det bara om det.
Ja, det är väl det man hoppas på. Men när folk som brukar ha koll går ut och säger att de fått inside info att det är 4 dagar som gäller blir man ju lite konfunderad. Men de har ju haft fel förut.

Toppen