011430121
Medlem
@qwerty Välkommen till BC, kanske lite senat att hälsas välkommen efter 5 år men såg att detta är ditt första inlägg.Hej,
Jag har bokat ToR i economy class med 241 voucher för mig själv till Rio, Brasilien, 29e maj - 14e juni. 29:e maj ARN - Munchen och sedan Munchen - Rio. Jag märkte när jag kollade bokningen på Lufthansas hemsida att jag kunde buda med cash till business, minsta bud 545 USD för Munchen --> Rio. Vet ni om man får poäng för den flygningen om budet skulle gå igenom? Visste inte det var möjligt att buda när bokningen skedde genom awardbiljett Economy.
Jag kollar med SAS varje dag för businessbiljetter och första klass biljetter men ingen tillgänglighet än så länge. Hur sannolikt är det att de kommer släppas tror ni inför avresa? Kan fortfarande ta bort cashbudet.
Edit: inser att jag kanske postat i fel tråd (vart inne och läst här sporadiskt men aldrig skrivit inlägg tidigare). Ifall jag har det så är det bara att flytta inlägget![]()
Det kommer inte finnas några First platser på LH 500 det är en A350 och det har inga sådana med F kabin ännu.
Om du bokar om dig via FRA så finns det inga First platser på den dagen, de är slutsålda
Uppgraderar du dig till Business med pengar tror jag att du inte får några EB poäng eftersom du åker på en bonusbiljett.
Ha en trevlig resa.