Yupp, precis så ser jag också tillgängligheten på AwardFares.@Arv Jag bokade nyligen en F på FRA-SIN rutten. Den dök upp dagen innan avgång. Väldigt sällan jag ser F till SIN annars.
Yupp, precis så ser jag också tillgängligheten på AwardFares.
Får man fråga vilken sökmotors tillgänglighet du gick på? Samt hängde du på låset hos Tallin på något sätt?
Ca kl 22-23 dagen innan avresa brukar det komma en och annan First med LHYupp, precis så ser jag också tillgängligheten på AwardFares.
Får man fråga vilken sökmotors tillgänglighet du gick på? Samt hängde du på låset hos Tallin på något sätt?
Grymt och grattis!@Arv Jag bokade Lufthansa First igår för en resa nästa torsdag (ARN-JFK Via MUC). Dvs. att tillgängligheten dök upp först 9 dagar före avgång. Jag har använt United dagligen sedan 15 dagar före avgång för att se tillgängligheten (samt scannat Lufthansa och antal säljbara platser). Så min slutsats är att det är tidigast 14 dagar innan men att de också kan släppas närmare inpå.
@Arv Jag bokade Lufthansa First igår för en resa nästa torsdag (ARN-JFK Via MUC). Dvs. att tillgängligheten dök upp först 9 dagar före avgång. Jag har använt United dagligen sedan 15 dagar före avgång för att se tillgängligheten (samt scannat Lufthansa och antal säljbara platser). Så min slutsats är att det är tidigast 14 dagar innan men att de också kan släppas närmare inpå.
Grymt och grattis!
Då är min strategi rätt också. Scannar dagligen nu och lägger på en växel nästa vecka (14-dagar innan). ;-)
Jo, då det är självklart redan gjort.Ett tips: På Awardfares kan ni lägga in Alerts - så får ni ett mail så fort systemet känner av att det finns tillgänglighet av LH F på de rutter ni letar - så slipper ni manuellt känna stressen T-14![]()
Skaffa Expertflyer gratis i 5 dagar så kan du sätta alerts på O-klass där också.Jo, då det är självklart redan gjort.Dock har jag redan fyllt kvoten om 5st bevakningar, så kan inte lägga in routing via HKG t.ex.
Eller det handlar nog mer om att prioritera rätt just nu.![]()
Den har jag redan, fast kommit ner till budget varianten nu såklart.Skaffa Expertflyer gratis i 5 dagar så kan du sätta alerts på O-klass där också.