Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Var på Haneda förra veckan och de ville knapps släpp in mig i first class loungen. Efter snack mellan olika kollegor gick de med på att släppa in mig då jag hade connection med ANA 3 timmar senare. Känns som lite 50/50 om man kommer in eller inte "on arrival". Åkte LHR-HND First och hade connection HND-GMP i biz.
Precis, var det jag hade läst på FT. Men enligt sidan så verkar det som att dom inte behöver släppa in på HND. Men schysst av dom att släppa in iaf. Suite lounge är bara något bättre ändå. Var Singapore's F-lounge öppen i LHR förresten, eller är den också stängd för renovering? Inte för att den är bättre än FCT/FCL, men mycket bättre än ANA's Suite lounge iaf
 

NoahS

Medlem
Singapore loungen var stängd som när jag åkte i februari. Skulle öppna senare i år sa chauffören som körde golfbilen så det fick bli Uniteds lounge.

Ville in i Suite Lounge så att man fick tillgång till en dusch och lite sushi efter 20 timmar på resande fot. Så efter 5-10 minuters argumenterade med personalen så gick det haha.
 

Capa

Medlem
Sådär, nu har även lyckats få till LH F, perfekt timing nu innan utträdet och första LH F för mig :). Riktigt taggad! Såg tillgång idag före min alert på awardfares slog in, 1 plats ledig, kastade mig på luren och knep den enda platsen. Känner mig lyckligt lottad! Jag har dock bara 1h 20 min på mig i Frankfurt. Vad rekommenderar ni för strategi här? Ankommer LH C så vet ej såklart om det blir apron. Är det tight med tid för FCT? Ska man ta FCL och gilla läget? Om man tar FCL, blir man körd med bil ut till planet då eller hur fungerar det? Stort tack till er alla för detta fantastiska forum!
 

palmen

Moderator
Sådär, nu har även lyckats få till LH F, perfekt timing nu innan utträdet och första LH F för mig :). Riktigt taggad! Såg tillgång idag före min alert på awardfares slog in, 1 plats ledig, kastade mig på luren och knep den enda platsen. Känner mig lyckligt lottad! Jag har dock bara 1h 20 min på mig i Frankfurt. Vad rekommenderar ni för strategi här? Ankommer LH C så vet ej såklart om det blir apron. Är det tight med tid för FCT? Ska man ta FCL och gilla läget? Om man tar FCL, blir man körd med bil ut till planet då eller hur fungerar det? Stort tack till er alla för detta fantastiska forum!
Ta FCL, inte värt stressa till FCT för att typ direkt åka där ifrån, så kul är det inte att åka bil till planet.
Från FCL får du gå själv till gate så länge avgång är från samma terminal.

Försök få till nedresa dagen innan och sov i Frankfurt. Det skulle jag gjort.
 
Sådär, nu har även lyckats få till LH F, perfekt timing nu innan utträdet och första LH F för mig :). Riktigt taggad! Såg tillgång idag före min alert på awardfares slog in, 1 plats ledig, kastade mig på luren och knep den enda platsen. Känner mig lyckligt lottad! Jag har dock bara 1h 20 min på mig i Frankfurt. Vad rekommenderar ni för strategi här? Ankommer LH C så vet ej såklart om det blir apron. Är det tight med tid för FCT? Ska man ta FCL och gilla läget? Om man tar FCL, blir man körd med bil ut till planet då eller hur fungerar det? Stort tack till er alla för detta fantastiska forum!
Vart går din resa i first? När vi flög FRA-HND blev vi hämtade i bil från FCL.
FBE90D73-6CFE-4DA4-B0D5-AF9E081E3819.jpeg
 

Capa

Medlem
Jag åker FRA-ORD! Ja jag funderade på dagen innan men lite tight med betänketid då Eurobonusavdelningen har stängt imorgon så lutar åt att det blir fakiren till FRA istället. Riktigt nöjd att jag fick till detta, det blir nog bra oavsett! Får läsa på lite hur man tar sig till FCT och hur bökigt det är, alltså om det är värt. Beror lite på när flyget ankommer också tänker jag. Blir det förseningar är det bara att glömma FCT. Men bara grejen att få åka bil ut till planet gör ju att det är att gå till FCT bara därför :).
 
Toppen